![]() |
wie is jullie favoriete keizer?
Nou?
|
kusko
|
karel de grote
|
Ik ga voor Jiaqing. Hij stierf aan een zonnesteek :+
|
Citaat:
|
Wilhelm
|
Nero
|
keizer Erik de Grootste
|
Ik ken niet veel keizers...
|
Citaat:
Als je een gekke Romeinse keizer wil, kies je eigenlijk beter voor Caligula. Die kerel liet zijn leger schelpjes zoeken om mee te nemen als buit en liet hun harnassen in de bomen hangen om de zogenaamde zege te vieren. Verder vond hij het ook leuk dat al zijn beelden in de stad en de priesters dezelfde kleren droegen als hij aanhad die dag en maakte hij zijn paard senator. Ik geloof dat hij ook nog de hoofden en handen van mensen die hij liet vermoorden op tafel legde tijdens het avondmaal en rond zijn hals hing. Hij kloeg (?) er zelfs over dat hij vergeten zou worden doordat er tijdens zijn regeringsperiode geen grote rampen gebeurden. En offerde dagelijks aan de goden voor een overstroming of een grote brand. Hij liet zelfs de graanschuren sluiten om de illusie te geven aan de bevolking dat het graan op was zodat er een hongersnood zou uitbreken. Nero is niets in vergelijking met die kerel. Van de Julisch-Claudische dynastie gaat mijn voorkeur dan uit naar Claudius. Augustus is op zijn minst ook wel opmerkelijk. En mag zichzelf misschien dan ook wel de grootste Romeinse keizer noemen, hoewel Justinianus zeker niet mag vergeten worden! En de periodes erna? Keizer Karel, ook wel Karel V. |
Het verschil is misschien wel dat Nero niet gek was maar gewoon enorm wreed
|
zeus
|
thali, ik snap niet hoe jij die verhalen in een keer uit je hoofd haalt maar dan niet de verleden tijd van klagen kent. :+
|
Er zijn een aantal werkwoorden waarbij ik steeds twijfel over de verleden tijd en klagen is er eentje van. Normaal geef ik er dan een draai aan als "Hij had de klacht dat...", maar ik had daar nu eventjes geen zin in.
Citaat:
Ik weet niet of ze vele verhalen daarbuiten kennen van Nero. En ook Caligula is als wreed te bestempelen hoor. Hij zette het schrikbewind van Tiberius tenslotte verder en was ook niet vies van een moordpartij. Het feit alleen al dat hij stukjes ijzer of munten tussen het volk liep tijdens de spelen om te zien hoe ze elkaar vertrappelden om een 'muntstuk' te pakken te krijgen. Ik zou niet durven zeggen dat Caligula ook niet enorm wreed was hoor. |
Caesar, was toch duidelijk de grootste!!
|
Citaat:
|
Keizers zijn zo verleden tijd :{
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:40. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.