Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Aan de Bar... (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Huishoud puntensysteem!? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=59999)

TheGroovMaster 4 October 2006 17:03

Huishoud puntensysteem!?

kent iemand een beetje normaal punten systeem voor het huishouden. Ik begin me een beetje te irriteren aan me meisje dat ze te weinig doet. 8|

tsja, met sex wil ik niet gaan dreigen, benadeel ik mezelf natuurlijk ook en dat kan niet hè! :9

Satanisch_girl 4 October 2006 17:11

Bij elk voordeel een nadeel :d

Heb je het haar al eens verteld dat je dat vervelend vind?
anders moet je dat maar eens gaan doen misschien weet ze niet eens dat je dat vervelend vind.

TheGroovMaster 4 October 2006 17:25

uiteraard heb ik dat al verteld, ze is alleen te lui, dus dacht zo een systeem is wel makkelijk en dan daaraan iets te koppelen als een voordeel zoals een keer neit strijken, stofzuigen of weet ik veel.

frox 4 October 2006 17:38

relpunt?

thali 4 October 2006 18:26

Gewoon zelf even veel doen als zij doet? Misschien gaat ze zich er dan ook aan ergeren en doorhebben dat jij dat ook niet zo tof vindt.

Ik wist niet dat jullie samenwoonden :o? (Ik wist eigenlijk zelfs niet dat jij een vriendin had :$.)

niemand 4 October 2006 19:44

dus je krakershuissie is een puinhopie?

TheGroovMaster 5 October 2006 08:34

Citaat:

Origineel gepost door thali
Gewoon zelf even veel doen als zij doet? Misschien gaat ze zich er dan ook aan ergeren en doorhebben dat jij dat ook niet zo tof vindt.

Ik wist niet dat jullie samenwoonden :o? (Ik wist eigenlijk zelfs niet dat jij een vriendin had :$.)

we hebben zaterdag 13 maanden, ze woont nu 4 maanden bij me in me antikraak "huisje" omdat me broertje nu in afganistan zit, als hij terug komt gaat ze op eigen kamers hebben we afgesproken todat zich een andere oplossing voordoet waardoor we weer bij elkaar kunnen wonen. Het is zeg maar een soort van test, uitproberen of het goed werkt. Afgezien van haar huishoudelijketaken gaat het prima :p

Citaat:

Origineel gepost door niemand
dus je krakershuissie is een puinhopie?

Nouja ik gooi haar bende regelmatig op 1 grote hoop en mag ze het zelf gaan uitzoeken als ze iets mist. Ik maak de rest wel gewoon schoon hoor dus puinhoop is het niet. Mag ook niet want als er potentielekopers komen dan moet het er netjes uitzien, staat in me contract.

Had wel eerst dikke rotzooi maar is elke x zoveel opruimen, als je elke x klein beetje doet kost het helemaal geen tijd! maarja dat heeft ze niet door en is te lui om der eigen spullen op te ruimen, daarom denk ik ook dat het een goed idee is dat ze zelf ook op kamers gaat ofzo om het maar te leren.

TheGroovMaster 5 October 2006 08:35

maar niemand kent een handig punten systeem ofzo?

Sander 5 October 2006 08:56

Nee, helaas.

Ik zou zeggen als ze zelf te lui is om wat te doen, dan was en strijk je voortaan toch alleen maar je eigen kleding.

AmbyPur 5 October 2006 09:09

Toen een aatnal mensen bij ons in het studentenhuis vroeger de wc niet schoonmaakte, schreef een van de mannen op het rooster: 'en wie de volgende keer de wc niet schoonmaakt douw ik persoonlijk met z'n kop in de wcpot'. Subtiel en doeltreffend :z

Maar ik begrijp dus dat je een puntensysteem in het leven wilt roepen om je vriendin haar huishoudelijke taken te laten doen? :D

Sander 5 October 2006 09:12

Maar ff serieus kerel, als je vriendin nu al zo "lui" is en je ergert je er aan.
Dan gaat dat toch alleen maar erger worden als jullie straks echt samen gaan wonen.

Chrizlybeer 5 October 2006 09:43

Maak gewoon een schoonmaak rooster dan? Maandag doe jij dat en ik dat, blabla bla.
Heel flauw, maar las het niet gebeurt is kan je dr er tenminste direct van beschuldigen omdat ze zich niet aan het lijstje heeft gehouden

L_angeldc 5 October 2006 09:46

Zeg het gewoon tegen haar? Met het hier posten schiet je ook niet echt iets op ;)
En inderdaad, maak een schema, zodat je weet wie wat wanneer moet doen en dan kan je ook makkelijk nagaan of het wel of niet gedaan is.

TheGroovMaster 5 October 2006 10:52

tsja ik heb het haar verteld.... kan er wel boos om gaan worden maar daar ben ik de persoon niet voor, boos worden kan ik namelijk niet echt goed.

Ik zal het wel proberen met een rooster dan.

thali 5 October 2006 18:26

Citaat:

Origineel gepost door TheGroovMaster
maar niemand kent een handig punten systeem ofzo?

Ik weet niet of een puntenrooster zo effectief is. Dat is nogal lagere school.

Proficiat trouwens :).

dext0r 5 October 2006 19:49

Citaat:

Origineel gepost door AmbyPur
Maar ik begrijp dus dat je een puntensysteem in het leven wilt roepen om je vriendin haar huishoudelijke taken te laten doen? :D

dat zou bij ons ook niet gewerkt hebben :z :+

AmbyPur 6 October 2006 17:05

Citaat:

Origineel gepost door dext0r
dat zou bij ons ook niet gewerkt hebben :z :+

ja hij moet gewoon boos worden :p dat hielp wel :+

biffyclyro 6 October 2006 18:24

ha klinkt echt belachelijk dat je een puntensysteem of whatever moet instellen voor jou en je vriendin :+
Beetje zielig als je dat niet met gewone mondelinge afspraken kunt regelen.. (maar das mijn mening heh),

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:18.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.