Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   liefde overwint alles? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60278)

little girl 28 October 2006 18:23

liefde overwint alles?

stelling: liefde over wint alles.
Geloof jij daarin?

Ik niet. behalve liefde spelen er altijd nog een miljoen andere dingen in je leven. werk school familie vreinden verplichtingen. soms kan een relatie gewoon niet.
Je geliefde kan nooit alles voor je zijn en als dat wel zo is denk ik dat je vereenzaamt.

Prestige 28 October 2006 18:29

Citaat:

Origineel gepost door little girl
Geloof jij daarin?

Ik niet. behalve liefde spelen er altijd nog een miljoen andere dingen in je leven. werk school familie vreinden verplichtingen. soms kan een relatie gewoon niet.
Je geliefde kan nooit alles voor je zijn en als dat wel zo is denk ik dat je vereenzaamt.

Dat wordt niet met die stelling bedoelt.

little girl 28 October 2006 18:40

nauwja soort van ik denk niet dat liefde alles over wint omdat het niet alles waart is. dus als je geliefde naar australie wil verhuizen en jij niet omdat je werk vreinden en alles hier is je relatie gewoon kapot gaat.
dus overwint liefde de verhuizing niet.

Prestige 28 October 2006 18:42

Citaat:

nauwja soort van ik denk niet dat liefde alles over wint omdat het niet alles waart is. dus als je geliefde naar australie wil verhuizen en jij niet omdat je werk vreinden en alles hier is je relatie gewoon kapot gaat.
dus overwint liefde de verhuizing niet.

Dat zie ik anders. Dan overwint sowieso de overliefde voor je vrienden. En als je echt verliefd bent maak je wel offers.

little girl 28 October 2006 19:00

jah sommige mensen doen het inderdaad, maar denk ook dat veel mensen het niet doen. of relaties kapot gaan als er teveel gevraagt word en dat is dus mijn vraag. kan er teveel worden gevraagt in een relatie waardoor het kapot gaat. liefde voor familie en vreinden bedoel ik daar niet mee. ookal is het wel liefde.

Prestige 28 October 2006 19:04

Citaat:

jah sommige mensen doen het inderdaad, maar denk ook dat veel mensen het niet doen. of relaties kapot gaan als er teveel gevraagt word en dat is dus mijn vraag. kan er teveel worden gevraagt in een relatie waardoor het kapot gaat. liefde voor familie en vreinden bedoel ik daar niet mee. ookal is het wel liefde.

Natuurlijk kan een relatie kapot gaan als er teveel wordt gevraagd. Het is geven en nemen. Je mag best dingen verwachten/vragen maar dan moet je ook je partner tegemoetkomen in zijn behoeftes. Anders is het een verloren
strijd.

little girl 28 October 2006 19:32

ik denk gewoon ookal is jje relatie nog zo goed. sommige dingen zijn echt teveel gevraagt.

Dunja 28 October 2006 19:39

Liefde moet inderdaad van twee kanten komen.

Ik denk niet dat je zomaar feilloos kan zeggen dat liefde alles overwint. Maar mensen kunnen zeker veel overhebben voor hun geliefde. Liefde kan je tot veel dingen drijven.

Babydress 29 October 2006 20:05

Eigenlijk hebben Dunja en Prestige al verteld wat ik wou zeggen, maar ik wou er 1 dingetje bij toevoegen:

Liefde is rekening houden met elkaar en dat houdt ook in om niet egoïstisch te zijn. Als je rekening houdt met je partner dan kun je pas spreken over ''Liefde overwint alles'' ;)

Damian 30 October 2006 13:49

Ik denk als je echt helemaal stapel op iemand bent en suup veel van diegene houd je inderdaad alles voor hem/haar over hebt en je over alle problemen heen kan stappen.

Sanne 6 November 2006 15:14

Ik denk dat als je pas kunt spreken van 'echte liefde' als die ook tegen een stootje kan. Tuurlijk zijn er moeilijk situaties, maar als je daar uitkomt, dan weet je dat je relatie echt goed is.

demii 12 January 2007 21:56

Echte liefde overwint alles!

hey,
Nou ik weet 1 ding zeker:
ECHTE LIEFDE OVERWINT ALLES!
dat heb ik wel gemerkt...
ik ken een jongen al 11 jaar lang vanaf kinds afaan... we schelen 9jaar..
maar hebben dezelfde hobby's
we houden echt van elkaar maar moeten nog even wachten tot de leeftijd wat minder opvalt... Wij zijn allebei bereid op elkaar te wachten, dus ik geloof erin! ECHTE LIEFDE OVERWINT ALLES:rolleyes:

Chrizlybeer 12 January 2007 21:59

Citaat:

Origineel gepost door demii (Bericht 1287451)
hey,
Nou ik weet 1 ding zeker:
ECHTE LIEFDE OVERWINT ALLES!
dat heb ik wel gemerkt...
ik ken een jongen al 11 jaar lang vanaf kinds afaan... we schelen 9jaar..
maar hebben dezelfde hobby's
we houden echt van elkaar maar moeten nog even wachten tot de leeftijd wat minder opvalt... Wij zijn allebei bereid op elkaar te wachten, dus ik geloof erin! ECHTE LIEFDE OVERWINT ALLES:rolleyes:

Jullie schelen 9 jaar, en je kent m al 11 jaar? Hoe oud ben jij dan?

Banaan 12 January 2007 22:03

Liefde is de reden waarom je nog leeft;

liefde voor muziek
liefde voor je familie

tis niet zo dat ik niet zonder ze kan, maar ik hou er gewoon teveel van om dood te gaan. verband liefde en dood bewijst voor mij dat het wel degelijk overwint.

demii 12 January 2007 22:41

ja ik zal je zeggen hoe oud ik ben...!!! waardoor je dus ook weet hoe oud hij is... en ik weet da da leeftijdsverschil nie kan maar als je van iemand hous is da moeilijk da toe te geven maar ik ben 14 en een half...!

doegg X demii:*

Nonexistinghero 12 January 2007 23:29

Ik kan hier nog niet zo goed over oordelen...
Ik denk dat liefde niet alles overwint, maar uiteindelijk wel gelukkig maakt.

De meeste mensen lijken niet te weten wat echte liefde is. Maar goed, ik weet niet of ik er wel over zou kunnen oordelen. Ik heb nog te weinig ervaring en heb nog nooit een vriendin gehad.

anoniempje 13 January 2007 02:00

Ik ben ervan overtuigt dat als je echt verliefd bent je overal doorheen kan vechten.
Kijk naar mijn signature?
Dat is hoe ik erover denk teminste...het zijn mijn woorden dus :)

playertje.angel 14 August 2007 17:47

Ik hoop het.. Want ik ben op iemand zo verliefd.. maar die is boos op me kan niet bellen of hij hang weer op..

Tomasco 17 August 2007 19:14

echte liefde overwint vast alles.

Rebelleke 17 August 2007 20:24

Citaat:

Origineel gepost door little girl (Bericht 1262903)
Geloof jij daarin?

Liefde is het hoogste goed in het Universum!

playboyfamke 27 August 2007 15:08

ECHTE liefde overwint de roddels enz wel maar dat het echt alles overwint denk het niet. De dood overwint de liefde niet .

Chrizlybeer 27 August 2007 17:09

Citaat:

Origineel gepost door playboyfamke (Bericht 1318538)
ECHTE liefde overwint de roddels enz wel maar dat het echt alles overwint denk het niet. De dood overwint de liefde niet .

Jawel, zelfmoord als ultieme daad uit liefde, het niet verder kunnen leven zonder de ander.

blabla1993 27 August 2007 19:09

Citaat:

Origineel gepost door playboyfamke (Bericht 1318538)
De dood overwint de liefde niet .

Dus als je verliefd bent ben je onsterfelijk?:wave:

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:32.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.