Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gespreksonderwerpen (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60383)

proudy 13 November 2006 15:27

Gespreksonderwerpen

wat zijn nou de leukste gespreksonderwerpen waar je het met iemand over zou kunnen hebben :)
( ben soms snel uitgepraat en zoek nieuwe onderwerpen die leuk zijn om met een ander over te hebben )

x.Esel 13 November 2006 17:23

hangt er van af met wie .. duuh O-) <-- dat was btw tegen meself ;) Maarjah met meisje meisje praten vaak over shoppen jongens enuh ze roddelen ook heel graag. Jonge_jongen pff dat weet ik niet maar ik hoor vaak voetbal ik hun gesprekken en over hoe dronken/stoned ze afgelopen zaterdag weer waren 8|
Mja jonge meisje OOH f.ck deze forum gaat over liefde hea .. nja dan is het nogal moeilijk want als je verliefd bent (teminste heb ik altijd) kan ik niet normaal tegen hem praten. Maar ik zou zeggen doe normaal(niet overdreven druk of juist extra rustig maar be yourself) en praat over je hobby's je sport en geef hem/haar ook de kans om iets te zeggen. Als er pijnlijke stiltes vallen is het aan jou de beurt om ze op te vullen ,, succes O-)
auf wiedersehen x

PFP 13 November 2006 17:37

jezelf, heb het uitsluitend over jezelf.

Barttje_4evah 15 November 2006 12:08

heb ook zo een probleem :/ ben snel uitgepraat en daar sta ik dan :)
weet ook niet goed altijd hoe ik moet beginnen

tips ?

Lottte 15 November 2006 19:10

ik ben nooit zo snel uitgepraat ben nogal een prater haha:P maar als je tips wilt euhmm zegmaar als het stil is kan je gewoon ff om je heen kijken en dan zie je vanzelf wel iets waarbij je iets gaat denken en dan zeg je dat gewoon weetjewel gewoon zeggen wat je denkt en dan rolt daar vast wel weer ene gesprek uit .. en anders ga je gewoon flink nadenken over iets wat je hebt meegemaakt ofzo of als je die persoon niet kent kan je vragen stellen wat die persoon doet voor hobbys etc. etc. gewoon zeggen wat er in je op komt !:d

Impressions 15 November 2006 19:43

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1266649)
jezelf, heb het uitsluitend over jezelf.

Precies. Als ze geïnteresseerd zijn, luisteren ze toch wel :z

proudy 15 November 2006 23:15

maar er moeten toch meer onderwerpen zijn dan
* school/werk
*hobby's
*sport
*shoppen

om met meiden over te praten ( ben zelf jongen )
want de hierboven genoemde onderwerpen lijken me zo standaard...

Lottte 16 November 2006 10:53

ja precies! het is echt niet alsof je helemaal een onderwerp moet bedenken om het daar vervolgens te hebben zeg gewoon wat er in je omgaat enzo of wat je heb meegemaakt:yes:

kreej-z 16 November 2006 11:10

- mensen kijken doet het altijd goed
- leuke films die je laatst hebt gezien of een tv programma
- grappige dingen die je hebt meegemaakt
- ga iets doen, dan komt praten vanzelf (ga dus niet de hele tijd naast elkaar op de bank hangen, kan me voorstellen dat de gespreksstof dan een keer op is)
- school/leraren
- ouders, familie
- als je elkaar nog niet zo goed kent: wat vind je leuk, wat doe je graag en wat niet?

Maar inderdaad: van het ene onderwerp kom je vanzelf op iets anders, daar moet je niet teveel over nadenken. Gewoon doen ;)

insanity 16 November 2006 15:29

ik begin meestal een tirade over de vele friespraters hier in friesland.
kansloze boeren.
geloof me je raakt niet uitgepraat.
laatst ook, ik stap op iemand af en zeg : fries is een dialect, heb daar verdomme een uur over geluld ;)

proudy 16 November 2006 19:00

haha thx, iedereen, this waar wat jullie zeggen....
bedankt :D

AmbyPur 16 November 2006 23:02

wat een weertje he

Melisss 17 November 2006 10:28

Als het iemand is waarmee het klikt heb je altijd wel iets over te praten, als je vantevoren dingen moet bedenken is het sowieso kansloos.

L_angeldc 17 November 2006 22:39

Citaat:

Origineel gepost door AmbyPur (Bericht 1268223)
wat een weertje he

:'(

AMF 18 November 2006 00:03

Citaat:

Origineel gepost door AmbyPur (Bericht 1268223)
wat een weertje he

hahaha :D

Iessie 22 November 2006 13:42

praat over de verkiezingen :O

mwa 28 February 2009 12:16

wat doe je als je net uit een serieuze relatie komt.
en je houd allebei nog van elkaar, wel ik denk toch dat ze nog van mij houd.. maar jullie zijn uit elkaar gegaan omdat jullie gewoon te ver van elkaar woonden. zij wil jou het liefst gewoon vergetenn. maar jij wilt niet opgeven, want je voelt dat er echt iets was tussen jullie. je wil ervoor vechten omdat ze echt alles is. hoe ga je hiermee om, als ze jou niet wil zien. jullie zien elkaar enkel nog op msn.. gsm..
&zeg niet dat ik haar moet vergeten ofzo, :)

the_darkness 28 February 2009 12:26

1. geen topics van 2 jaar oud uppen.
2. gebruik de zoekfunctie.
3.maak een eigen topic aan.

The_Mover 28 February 2009 13:57

Citaat:

Origineel gepost door Lottte (Bericht 1267656)
als het stil is kan je gewoon ff om je heen kijken en dan zie je vanzelf wel iets waarbij je iets gaat denken

Dat is niet slim ;)
Een vriendin begon over kaarsen te praten, Dat eindigt op niks dus..
Dus niet proberen lijkt me O-)

The_Mover 28 February 2009 13:58

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1391274)

OmG, Hij is Ge-Upt ? Sorry :+

Deegbal 28 February 2009 18:35

Citaat:

3. maak een voorstel-topic.
4.maak een eigen topic aan.

Fixed.

DKVTTZWN 1 March 2009 14:12

Citaat:

4 Ga dood.

De-Emo 1 March 2009 22:30

Citaat:

Origineel gepost door mwa (Bericht 1391273)
wat doe je als je net uit een serieuze relatie komt.
en je houd allebei nog van elkaar, wel ik denk toch dat ze nog van mij houd.. maar jullie zijn uit elkaar gegaan omdat jullie gewoon te ver van elkaar woonden. zij wil jou het liefst gewoon vergetenn. maar jij wilt niet opgeven, want je voelt dat er echt iets was tussen jullie. je wil ervoor vechten omdat ze echt alles is. hoe ga je hiermee om, als ze jou niet wil zien. jullie zien elkaar enkel nog op msn.. gsm..
&zeg niet dat ik haar moet vergeten ofzo, :)

Je vraagt om advies, maar tegelijkertijd wijs je een bepaald antwoord al van te voren af. Waarom vraag je dan advies, als je het toch alleen maar wil horen wat jou bevalt? Ik begrijp je wel. Weet je wat het is? Afstand is iets waar sommige mensen heel moeilijk mee om kunnen omgaan. Begrijpelijk, je wil immers zo dicht mogelijk en zo vaak mogelijk bij degene zijn waar jij om geeft.

Uit zelfbescherming beëindigen mensen het vaak, omdat het ze teveel kwelt hun geliefde zo weinig te zien. Dat is niet leuk voor jou, maar het is de harde realiteit. Hoe ga je daar mee om? Dat kan ik niet voor je zeggen. Iedereen gaat daar anders mee om.

Je zegt dat je haar nog spreekt op MSN/GSM. Dat is een goed teken. Als ze je écht helemaal wil vergeten, zou ze dat ook afkappen. Maar, verbind hier geen overhaaste conclusies aan, het zegt niet dat ze je terug wil. Je kan er, voorzichtig, met haar over praten. Dat kan je doen. Maar dring jezelf niet op. Het is voor jou nu vooral afwachten, de bal ligt bij haar. Wil zij het niet meer, dan zal jij dat moeten accepteren. En ja, dan zul je haar moeten gaan vergeten.

Deegbal 2 March 2009 07:02

Citaat:

Origineel gepost door DKVTTZWN (Bericht 1391498)
4 Ga dood.

Die kan ze beter op 1 zetten :')

DKVTTZWN 2 March 2009 09:32

@Emo
Zeg zwijn, zo help je haar alleen maar dode topics te uppen. Ga even dood, ja?

Citaat:

Die kan ze beter op 1 zetten
Dan kan ze de andere 3 schrappen... Goed idee. :')

Deegbal 2 March 2009 14:49

Dan onthoud ze het misschien nog, en hoeven wij dat voorstel topic niet aan te zien.

Mr. Macphisto 2 March 2009 15:15

Dicht dan maar? :love:

blabla1993 2 March 2009 15:17

top idee

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:18.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.