Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   OV moet gratis voor scholieren en studenten!!! (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60496)

gratis OV 26 November 2006 10:36

OV moet gratis voor scholieren en studenten!!!

Openbaar vervoer moet gratis voor scholieren en studenten.
stem op:

https://www.eigenmeningeerst.nl/main...action=showbox

3rd boetah 26 November 2006 11:20

is al zo :|

gratis OV 26 November 2006 11:59

voor studenten is het in het weekend of doordeweeks

gratis OV 26 November 2006 12:03

Het is voor studenten alleen in het weekend of doordeweeks.
Ik wil het gewoon de helen week + feestdagen.

3rd boetah 26 November 2006 12:19

Ja, en dan meer gekort worden op de studiefinanciering zeker? Liever niet. Je hebt alleen doordeweeks en niet op feestdagen school.

Bazzemans 26 November 2006 13:04

De kans is groter dat ze het gratis OV voor studenten alleen maar gaan beperken met de komst van de OV-chipkaart en dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan logisch. Uitzonderingen kunnen er dan gemaakt worden voor studenten die meerdere trajecten moeten kunnen bereizen voor de opleiding. Plezierreisjes e.d. moeten dan weer gewoon betaald worden!

Nickchange 26 November 2006 14:21

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1271504)
De kans is groter dat ze het gratis OV voor studenten alleen maar gaan beperken met de komst van de OV-chipkaart en dat lijkt me eigenlijk ook niet meer dan logisch. Uitzonderingen kunnen er dan gemaakt worden voor studenten die meerdere trajecten moeten kunnen bereizen voor de opleiding. Plezierreisjes e.d. moeten dan weer gewoon betaald worden!

Hoe kunnen ze beoordelen of het een plezierreisje is of niet?8)

PFP 26 November 2006 14:30

Is discriminatie!

Bazzemans 26 November 2006 14:32

Citaat:

Origineel gepost door Nickchange (Bericht 1271524)
Hoe kunnen ze beoordelen of het een plezierreisje is of niet?8)

Je mag dan gewoon 2 trajecten of zoiets dergelijks opgeven die je veelvuldig zal bereizen en daarnaast zal er wel met uitzonderingen voor bepaalde personen en situaties worden gewerkt.

PFP 26 November 2006 14:34

Citaat:

Origineel gepost door Bazzemans (Bericht 1271528)
Je mag dan gewoon 2 trajecten of zoiets dergelijks opgeven die je veelvuldig zal bereizen en daarnaast zal er wel met uitzonderingen voor bepaalde personen en situaties worden gewerkt.

Lol bureaucratie de gekste

Bazzemans 26 November 2006 14:39

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1271529)
Lol bureaucratie de gekste

Dat scheelt natuurlijk heel veel met de komst van een chipkaart 8)

Pakspul 26 November 2006 15:49

Spam? Slotje?

thali 26 November 2006 18:55

Citaat:

Origineel gepost door gratis OV (Bericht 1271489)
Het is voor studenten alleen in het weekend of doordeweeks.
Ik wil het gewoon de helen week + feestdagen.

Ik vind het raar dat je zoiets "gewoon" vindt en zelfs nog wilt uitbreiden.

Hier in België hebben we zelfs niet zoiets als een OV.
Een rit met de bus kostte vorig jaar 1 euro, ik geloof dat het nu nog opgedreven is, maar ik kan niet zeggen hoeveel een busrit nu kost.
Voor de trein hetzelfde scenario.

Je kan wel een abonnement nemen, maar als je bijvoorbeeld dagelijks met de bus en met de trein moet rijden, kan dat duur oplopen...

thali 26 November 2006 19:14

Het bedrag is opgeslaan hoor. Ik weet echt niet hoeveel het nu kost, maar ik kan het opzoeken als je wilt.
Als je verder wilt dan één zone is het ook duurder geloof ik, maar ik weet niet precies hoe het zit.

Lang leve de fiets!

Kwak 26 November 2006 19:15

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1271679)
uhm, wees blij met je 1 euro...als ik een dalkaartje naar arnhem wil ben ik al 2 euro kwijt.

Jonge loop niet te janken het is toch heel logisch dat je meer moet betalen als je helemaal uit huttenkuttenvillage moet komen?:z

Stevie 26 November 2006 19:16

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1271679)
uhm, wees blij met je 1 euro...als ik een dalkaartje naar arnhem wil ben ik al 2 euro kwijt.

:z het gaat erom dat zij altijd moeten betalen voor de bus terwijl studenten hier gratis ov hebben :loser:

thali 26 November 2006 19:41

Citaat:

Origineel gepost door Saduf (Bericht 1271685)
ja, maar als niet-student zijnde betaal je dus meer in nederland dan in belgenland

Citaat:

Prijs?
Een biljet voor één of twee zones kost 1,20 euro in voorverkoop, en 1,50 euro op het voertuig. Voor een biljet van drie en meer zones betaalt u 2,00 euro in voorverkoop en 2,50 euro op het voertuig.
Zoals ik al zei, als je verder gaat dan één zone moet je ook meer betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:42.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.