Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Uitdaging (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=60623)

PFP 7 December 2006 20:33

Uitdaging

noem eens drie aanzienlijke pluspunten van de multiculturele samenleving?

Ancalagon 7 December 2006 21:05

:)

Impressions 7 December 2006 21:22

1. We hebben mensen om de schuld te geven :')

PFP 8 December 2006 13:16

nog 2 dan

3rd boetah 8 December 2006 14:27

2. leesvoer in de krant

Prestige 8 December 2006 14:28

2. Buitenlands eten makkelijk verkrijgbaar

Impressions 8 December 2006 14:58

2b. Wij lijken beter

Stevie 8 December 2006 15:00

Citaat:

Origineel gepost door Impressions (Bericht 1276288)
2b. Wij lijken beter

waarop?

3rd boetah 8 December 2006 15:19

3. gekleurde pieten

chica 8 December 2006 15:52

1 Je kunt van elkaar veel leren

PFP 8 December 2006 16:41

zoals?

AmbyPur 8 December 2006 17:22

Waarom niet?

chica 8 December 2006 18:56

Dingen uit andere culturen oppikken, gewoontes en feesten van andere mensen meemaken/erover horen..

PFP 8 December 2006 19:06

ja want dat gebeurt namelijk

thali 8 December 2006 19:46

Om te beginnen zorgt de immigratie van buitenlanders ervoor dat het geboortecijfer nog een beetje de lucht in gaat. Ze kweken, om het zo te zeggen, als konijnen (ik ging zeggen Marokkanen, maar dat klopt niet echt in deze zin) waardoor hun kindjes, als ze netjes naar school zijn geweest en mooi zijn afgestudeerd, voor jouw pensioen kunnen werken.

Ten tweede zie ik, op gebied van innerlijk, maar weinig verschil tussen mensen van vreemde afkomst en Belgen. Ik heb in de lagere school en de kleuterschool bij enkele "allochtonen" (officieel zijn het Belgen) op school gezeten en ik was daar even goed bevriend mee als met anderen. Het stigma van vreemd dat wij hen opplakken is helemaal niet zo heel erg vreemd.

Ten slotte zijn ze er om bepaalde mensen op te hitsen en politieke partijen stemmen te laten winnen omdat er weer maar eens een allochtoon een auto gestolen heeft. Maar over de autochtoon die een bank heeft overvallen zwijgen ze.
:z

Ar-Tuur 8 December 2006 22:24

We zijn er groot mee geworden. De Nederlandse Gouden Eeuw was een eeuw van multiculturaliteit. We waren de smeltkroes van Europa en dat legde ons niet bepaald windeieren. Die immigranten brachten een wil om te slagen/integreren, kennis en ondernemingszin mee en versmolten zo samen met de autotochtone Nederlanders tot een open, liberale en economisch bloeiende natie. Als multiculturaliteit tolerantie en verscheidenheid met zich meebrengt dan kan dat een basis zijn voor een succesvol land. De stad New York bijvoorbeeld bewijst ook dat multiculturaliteit ook een successtory kan zijn.

Met multiculturaliteit is niets mis, met falende integratie wel. Dat bepaalde groepen in Nederland niet integreren is problematisch, dat er verscheidenheid bestaat niet.

PFP 8 December 2006 23:34

Als je niet verder kijkt dan het zakelijke centrum van New York dan is het inderdaad een succesverhaal. Bekijk je het breder dan zie je segregatie, torenhoge criminaliteitscijfers en armoede. Waarbij achterstandswijken in Nederland er nog goed vanaf komen

Prestige 9 December 2006 08:01

1 klein vraagje: Ik dacht altijd dat als het geboortecijfer daalde dat dan de welvaart steeg.. Dus onze welvaart daalt?

Bazzemans 9 December 2006 14:20

Citaat:

Origineel gepost door Prestige (Bericht 1276476)
1 klein vraagje: Ik dacht altijd dat als het geboortecijfer daalde dat dan de welvaart steeg.. Dus onze welvaart daalt?

Juist niet toch? Doordat ons welvaartsysteem zo opgebouwd is dat er vanuit de centrale overheid een regeling wordt getroffen voor de oude dag van de mensen is het niet nodig om heel veel kinderen te krijgen, die vervoglens de oude dag van vader, moeder, opa of oma moeten verzorgen.

Stevie 9 December 2006 14:40

Citaat:

Origineel gepost door Prestige (Bericht 1276476)

door de vergrijzing is het juist zo dat als het geboortecijfer daalt dat dan de welvaart op den duur ook daalt. de immigratie zou het dalende geboortecijfer in theorie dan wel kunnen compenseren.

Ar-Tuur 9 December 2006 17:08

Citaat:

Origineel gepost door PFP (Bericht 1276466)
Als je niet verder kijkt dan het zakelijke centrum van New York dan is het inderdaad een succesverhaal. Bekijk je het breder dan zie je segregatie, torenhoge criminaliteitscijfers en armoede. Waarbij achterstandswijken in Nederland er nog goed vanaf komen

Net als iedere metropool heeft ook New York last van criminaliteit, achterstandsbuurten en probleemgroeperingen. Segregatie en criminaliteit wijten aan multiculturaliteit is echter erg simplistisch. Je zult daar niemand een onvertogen woord horen uitbrengen over de multiculturele samenleving van de stad, omdat ongeveer het overgrote meerendeel van de New Yorkers van buitenlandse afkomst is. Bevolkingsgroepen die elders in de wereld vijandig tegenover elkaar staan, leven er vreedzaam naast elkaar om hun kansen te pakken. Het is dé immigrantenstad bij uitstek. Integratiedebat? My ass. Die New Yorkers kijken verbaasd naar de spanningen die er in Nederland zijn tussen de Islamitische bevolking en de rest van de bevolking.

Maar goed, New York was slechts een voetnoot in mijn post..

little girl 15 December 2006 21:20

Als je kijkt naar de geschiedenis is het vermengen van 2 culturen in een land vaak fout gegaan. Altijd is er last van discriminatie. Soms ook van onderdrukking of iets anders. Meestal loopt het uit op oorlog. Ik trek de conclusie daar uit. dat als mensen te verschillend zijn door hun cultuur taal of ras ze niet goed kunnen samen leven. Pas als je de cultuur en taal spreekt kun je ook maar iets bereiken maar ik denk dat ook ras belangrijk is. Zo zitten mensen in elkaar er is geen duidenlijke reden voor.

Ar-Tuur 21 December 2006 15:53

Gezien het feit dat je anders niet meer reageert: hier is een uitdaging PFP. Noem eens drie aanzienlijk kwalijke nadelen van de multiculturele samenleving?

Hopelijk ben je in staat om je mening wel te beargumenteren, i.t.t. tot Wilders die voor het gemak alle problemen in Nederland ophangt aan de immigranten.

PFP 21 December 2006 16:58

Ik wil er best op ingaan, maar de orginele stelling om de voordelen van de hedendaagse multiculturele samenleving op te noemen, daar is ook nog geen zinnig argument voor gegeven. Behalve wat gezwam over de gouden eeuw en hoe geweldig kennelijk New York wel niet gelukt is.

Bobba 21 December 2006 18:18

Eindeloze discussie die ik al tevaak gevoerd heb en niet de energie heb omdat nog eens te doen. Je komt er toch niet uit met zn alle :D

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:38.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.