Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Muziek Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Hardcore rap (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61100)

appelshampoo 6 February 2007 12:26

Hardcore rap

Citaat:

Hardcore rap is een stroming binnen de hiphop die zich kenmerkt door harde, compromisloze teksten en zware beats. Door het compromisloze karakter en het vaak grove taalgebruik wordt hardcore rap, zeker in de dagprogrammering, meestal geweerd door de grotere, commerciële radiostations en televisiezenders. Hardcore rap is het minst afgeweken van de bron van hiphop, en is kritisch en protesterend. In het algemeen probeert deze stroming in de hiphop meer een boodschap over te brengen dan de meer populaire hiphop stromingen. Dit wordt dan ook erg benadrukt (vooral door de fans). Zij vinden dat de overige hiphoppers, zoals bijvoorbeeld 50 cent en landelijk Lange Frans, geen echte rappers zijn.
Ondanks het gebrek aan airplay heeft hardcore rap een grote en loyale aanhang onder de Nederlandse jeugd.
Het ontstaan van de Nederlandstalige hardcore rap is terug te voeren op één band, namelijk de Osdorp Posse, tevens de bekendste Nederlandse band in dit genre. Opgezwolle is ook een goed en veel recenter voorbeeld van een hardcore rap groep. Qua bekendheid begint Opgezwolle Osdorp Posse een beetje te overvleugelen. Ook de Amsterdamse Click THC kan je tot deze groep rekenen.
Behalve Banaan en ik nog meer liefhebbers?

insanity 6 February 2007 13:07

Ik kan wel genieten van een "harde, compromisloze tekst".

Maar dan heb je altijd van die jankerts die gaan huilen om bepaalde woordkeuzes :{

Banaan 6 February 2007 16:55

<---- Gangsta/Underground/Hardcore Rap lover

Stevie 6 February 2007 21:30

ik luister wel oudere hardcore rap, public enemy, wu tang clan en mobb deep (niet de nieuwe shit) bijvoorbeeld. en opgezwolle luister ik ook veel naar. verder ben ik niet echt bekend in dit genre

Banaan 7 February 2007 16:05

appelshampoo; je kent het denk ik al wel maar check apathy (heette eerst apathy the alian tongue dacht ik). hij heb zn nieuwe mixtape al een tijdje gedropt en die heet baptism by fire. je kan em volgens mij wel in een goeie cdshop kopen.

hijs hard :+

appelshampoo 8 February 2007 14:13

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1295951)
appelshampoo; je kent het denk ik al wel maar check apathy (heette eerst apathy the alian tongue dacht ik). hij heb zn nieuwe mixtape al een tijdje gedropt en die heet baptism by fire. je kan em volgens mij wel in een goeie cdshop kopen.

hijs hard :+

Ik heb hem al ja, maar ik vind Eastern Philosophy toch wel beter eigenlijk.

Banaan 8 February 2007 14:17

Citaat:

Origineel gepost door appelshampoo (Bericht 1296283)
Ik heb hem al ja, maar ik vind Eastern Philosophy toch wel beter eigenlijk.

Mjah die's idd wel goed, maar ik wil zn nieuwste cd dan horen ipv deze mixtape.

ga je 28ste naar melkweg? 8-)

appelshampoo 8 February 2007 14:26

Citaat:

Origineel gepost door Banaan (Bericht 1296289)
Mjah die's idd wel goed, maar ik wil zn nieuwste cd dan horen ipv deze mixtape.

ga je 28ste naar melkweg? 8-)

Blut, fuck it. dus geen JMT pour moi, ik kijk nu al uit naar september want dan heb ik eindelijk OV.

Banaan 8 February 2007 14:28

Citaat:

Origineel gepost door appelshampoo (Bericht 1296313)
Blut, fuck it. dus geen JMT pour moi, ik kijk nu al uit naar september want dan heb ik eindelijk OV.

Vet jammer, check R.A. The Rugged Man ook out. Je kent em wel, hij tourt met JMT maar hijs echt goed (zie vietnam story, ken je denk ik wel) heb z'n cd al helemaal grey gedreeit.

appelshampoo 8 February 2007 14:39

Heb je Onyx al gecheckt? Ws wel, maar mijn favo album is toch wel Bacdafucup pt II

Banaan 8 February 2007 14:41

Onyyyx!! :D Eastcoast gunshotz! Hahaha jaaa hun zijn KEIIIII Hard

Throw Ya Gunz van die cd iS ZOOOOOOOOOO Hard. Omgggg ik heb nu zin in een concert. :'(

n0sf3ratu 9 February 2007 12:24

oldskool voorbeeld van harcore rap :p ::

http://www.youtube.com/watch?v=8qiG4eOQU54

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:45.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.