Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Populariteit valentijnsdag daalt, wat vind jij? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=61149)

Dunja 12 February 2007 15:59

Populariteit valentijnsdag daalt, wat vind jij?

Citaat:

Populariteit Valentijnsdag daalt
Valentijnsdag verliest dit jaar fors aan populariteit.

Verrassing
Slechts 27% van de Nederlanders zorgt voor een verrassing voor zijn of haar geliefde. Dat blijkt uit onderzoek van Q & A Research & Consultancy. Vorig jaar deed 40,5% iets aan Valentijnsdag.

Te commercieel
Belangrijkste oorzaak van de daling is dat Valentijnsdag 'te commercieel' wordt gevonden. Degenen die niet aan Valentijnsdag doen, noemen behalve het commerciële aspect ook vaak dat ze het gewoon 'onzin' vinden. 1400 mensen van 15 tot 65 jaar deden aan het onderzoek mee.

Dag
Bijna alle vrouwelijke ondervraagden (98%) weten dat dit op 14 februari is tegen 88% van de mannelijke. Toch is 41% van de mannen Valentijnsdag wel eens vergeten. Een kaartje is het meest populair om te geven. Daarbij heeft de post de voorkeur boven internet.
Bron

Wat vind jij? Is het te commercieel of is het juist een leuke gelegenheid om iets romantisch te doen?
Kom maar op. :love:

MarjoleinTje_ 12 February 2007 16:01

Ik vind dit juist wel n hele leuke dag om iets romantisch te gaan doen met je vriend.. Maargoed ik vind ook dat je dat buiten valentijn ook kan doen.. ;)

Moet je natuurlijk wel n vriendje hebben.. :(

Sander 12 February 2007 16:03

Mijn vriendin en ik hebben de dag na valentijn verkering gekregen. Dus het blijft altijd wel speciaal :)

Dunja 12 February 2007 16:03

En dan kun je ook nog altijd niet aan Valentijnsdag doen, hè? :P

Ik heb het dus nooit gedaan, maar als ik ooit nog een vriendje krijg, lijkt het me zeker leuk.

Ancalagon 12 February 2007 17:29

ik ga een gedicht schrijven

sjorsje-v 12 February 2007 17:42

ik krijg bloemen maar veder doe ik er niks aan eigenlijk

biffyclyro 12 February 2007 17:52

ik heb wel iets kleins gekocht, en zou het ook wel leuk vinden om iets te krijgen :$ maakt niet uit wat verder..
ik vind het een leuke dag om iets van een klein dingetje te geven, wat dan ook, maar de dag zelf is niet bijzonder, wij zijn altijd heel lief :love:

Pakspul 12 February 2007 18:36

ik mis een optie

Melisss 12 February 2007 19:08

Ik was vorig jaar terug bij mn ex met valentijn :love: maar dat was gewoon toeval eigenlijk.. maarja het was wel leuk;) Verder doe ik er niet echt wat aan

chica 12 February 2007 19:11

Vorig jaar hebben we cadeautjes gegeven, dit jaar alleen een kaartje.

Ik heb een (heel mooi vind ik zelf) gedicht geschreven:$

ash-hôôle 12 February 2007 19:42

Ik vind het altijd leuk om lieve kaartjes en gedichtjes en kadootjes enzo te sturen, dus elke mogelijkheid grijp ik aan.. Niet alleen met valentijn, ook gewoon zomaar.

insanity 13 February 2007 09:16

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1297324)
Ik vind het altijd leuk om lieve kaartjes en gedichtjes en kadootjes enzo te sturen, dus elke mogelijkheid grijp ik aan.. Niet alleen met valentijn, ook gewoon zomaar.

Same! :)

JennyMindTricks 13 February 2007 17:23

Ik stem niet,
wánt:

Ik heb het vorig jaar niet gedaan, & doe het dit jaar ook niet.

Waarom staat die er niet bij dan.. :/

Prestige 14 February 2007 07:00

Zelfde, ik doe lekker niks :)

Al heb ik wel al 2 dingen ontvangen :') 1 roos en 1 x nablijven vanmidda :+

niemand 14 February 2007 08:46

ik moet nog steeds verzinnen wat ik op de kaart ga schrijven :')

Pakspul 14 February 2007 09:14

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1297557)
Ik stem niet,
wánt:

Omdat de TS een bekrompen persoon is die door de maatschappij teveel is geindoctrineerd :yes: :+

insanity 14 February 2007 09:37

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1297639)
Omdat de TS een bekrompen persoon is die door de maatschappij teveel is geindoctrineerd :yes: :+

'Doe uns lief voor dunja :)

JennyMindTricks 14 February 2007 14:17

Citaat:

Origineel gepost door Pakspul (Bericht 1297639)

Hehe jij snapt hem! 8-)

Citaat:

Origineel gepost door insanity (Bericht 1297640)
'Doe uns lief voor dunja :)

&daar heb je hem ook weer.
Doe eens reeël,
het leven ís niet altijd lief.
En Pakspul heeft gewoon gelijk, klaar.

insanity 14 February 2007 14:46

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1297820)
&daar heb je hem ook weer.
Doe eens reeël,
het leven ís niet altijd lief.
En Pakspul heeft gewoon gelijk, klaar.

Volgens mij is er iemand die geen liefde heeft gekregen vandaag :*

Melisss 15 February 2007 10:45

Mijn vriend had wel een kado voor me en ik niet voor hem :')

ladiedoe 15 February 2007 13:23

ik vind het veel leuker om spontaan iets te krijgen.. in plaats van op een vaste dag..:)
maarjah. ik heb wel een grote kaart en rozen gekregen van mijn vriend:d

Dunja 15 February 2007 16:11

Citaat:

Origineel gepost door JennyMindTricks (Bericht 1297557)
Ik stem niet,
wánt:

Citaat:

Origineel gepost door Dunja (Bericht 1297251)
En dan kun je ook nog altijd niet aan Valentijnsdag doen, hè? :P

Ik heb het dus nooit gedaan, maar als ik ooit nog een vriendje krijg, lijkt het me zeker leuk.

Was ik vergeten, zoals ik al zei. :')

ash-hôôle 15 February 2007 19:52

ik heb het even voor je veranderd.

thali 16 February 2007 20:06

Ik kan valentijn een commerciële bullshit gaan noemen, maar ik denk dat er veel mensen die mening met me delen en eigenlijk is het misschien ook niet helemaal waar.

Ik vind gewoon dat het eender welke dag valentijn moet kunnen zijn. Als je zin hebt om eens romantisch te doen of gewoon je vriend(in) te verrassen, moet dat toch kunnen zonder dat de maatschappij daar aanleiding toe geeft?
Of niet soms?

Ancalagon 16 February 2007 20:09

Citaat:

Origineel gepost door thali (Bericht 1298891)
Ik kan valentijn een commerciële bullshit gaan noemen, maar ik denk dat er veel mensen die mening met me delen en eigenlijk is het misschien ook niet helemaal waar.

Ik vind gewoon dat het eender welke dag valentijn moet kunnen zijn. Als je zin hebt om eens romantisch te doen of gewoon je vriend(in) te verrassen, moet dat toch kunnen zonder dat de maatschappij daar aanleiding toe geeft?
Of niet soms?

ja maar op valentijnsdag wordt het je heel makkelijk gemaakt

thali 17 February 2007 10:30

Citaat:

Origineel gepost door Ancalagon (Bericht 1298898)
ja maar op valentijnsdag wordt het je heel makkelijk gemaakt

Akkoord, maar je hoeft toch niet altijd mee te doen met de grote stroom. 't Is juist leuk om er tegenin te gaan.
Bovendien is de 'iets moeilijkere oplossing' vaak gewoon leuker. Men verwacht gewoon van je dat, als je een relatie hebt, iets doet op valentijn, terwijl het net een grotere verrassing is als je -ik zeg maar iets- op 23 januari iets doet wat een ander op valentijn zou doen. Dat maakt het net dat ietsje meer bijzonder dan het te doen op een 'voorgeprogrammeerde' dag.

Röslein 17 February 2007 18:44

Ik vind het wel leuk als je iets krijgt op valentijn of iets kan geven, het is wel enorm cliché, maar het heeft wel iets romantisch. Alleen heb ik er zelf nog niet echt aan meegedaan :p .

CharmedOne 18 February 2007 10:41

Ik heb het niet zo met valentijnsdag, maar ben wel gewoon met 3 andere ergens gaan eten, gewoon met 2 koppels wat wezen eten, was echt lachen :D

Ancalagon 18 February 2007 13:06

Citaat:

Origineel gepost door thali (Bericht 1298929)
Akkoord, maar je hoeft toch niet altijd mee te doen met de grote stroom. 't Is juist leuk om er tegenin te gaan.
Bovendien is de 'iets moeilijkere oplossing' vaak gewoon leuker. Men verwacht gewoon van je dat, als je een relatie hebt, iets doet op valentijn, terwijl het net een grotere verrassing is als je -ik zeg maar iets- op 23 januari iets doet wat een ander op valentijn zou doen. Dat maakt het net dat ietsje meer bijzonder dan het te doen op een 'voorgeprogrammeerde' dag.

haha ja ik ben het bijna volledig met je eens hoor, dat was ook precies wat ik bedoelde, het wordt je te makkelijk gemaakt.

Maar verder ben ik gewoon enorm liefhebber van verschrikkelijke romantiek, dus kan ik valentijnsdag nooit voorbij laten gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:55.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.