![]() |
Salah Edin
Het Land Van... SGP?
Thursday, 05 April 2007 De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) stelt naar aanleiding van Salah Edin's eerste videoclip, Het Land Van..., kamervragen. De video zou begrip kweken voor de radicalisering van islamitische jongeren. De lijst kritische vragen van het SGP-lid Van der Vlies aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de minister van Economische Zaken over subsidie ten behoeve van videoclips is na te lezen op de website van de SGP. Clip: http://www.youtube.com/watch?v=1o-2K6vUaYM |
wat een trieste stumper is dat zeg
|
dat ie zich gaat scheren en dan zijn bed in kruipt :[
|
stom 8-)
|
gozert heeft gelijk...
en kamervragen over dit? t wordt ook steeds zieliger Muziek vind ik niks btw. tekst en boodschap zijn echter spot-on. |
Ik vind de reacties echt 'geslaagd'. 'Het land van vooroordelen'.
Damn right. |
waarom kanker je dan niet lekker op
|
ja boehoe we hebben het zo moeilijk, we worden gediscrimineerd pffff
|
Citaat:
Hij heeft als Nederlander alle recht om kritiek te uiten, en als je je iets meer verdiept in Salah Edin zegt hij zelf dat hij geen heilig boontje is. Ik ben blij voor hem, al die negatieve reacties, want dat heeftie tenminste. |
Citaat:
en hij mag de droplul van een ali b ook meteen meenemen |
Ik zeg ook niet dat zijn mening altijd correct is, en ik zeg net ook, ik ben het er niet altijd mee eens maar een woord kritiek kan duizenden betekenissen hebben. Weet zeker dat je daar wel van gehoord heb.
Waar ik op doel is dat je nu een islamitiet, een Nederlandse Marokkaan met kritiek op Nederland simpelweg de deur wijst omdat hij het hier niet leuk vind. Je hoeft niet blank te zijn om in dit land te wonen, tegenwoordig niet meer. Salah Edin roept echt niet op om iemand te vermoorden, maar hij toont met die clip aan begrip te hebben voor de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn. Zijn mening over Theo en Pim staat los daarvan, al heen Salah Edin wel aangegeven dat hij Theo en Pim 'onbeschaafd' vond, iets waar ik het dus persoonlijk niet mee eens ben, maar Salah Edin mag van mij wel in Nederland blijven. Hmm ja, Ali B mag eigenlijk wel weg :$ |
De videoclip "Het land van" van de mc Salah Edin uit Alphen aan den Rijn had nooit gesubsidieerd mogen worden. De fractie voorzitter van de SGP van der Vlies roept,:,De overheid mag geen clip mede financieren waarin begrip wordt gekweekt voor radicalisering".
Edin reageert op de uitlatingen van de SGP: ,,Blote vrouwen om een uur ’s middags, dat moet allemaal maar kunnen. Als het op de harde realiteit aankomt, gaat het ineens te ver.’’ ,,Ik wil laten zien wat er leeft in de maatschappij. Dit is hoe ik er over denk. Jongeren leven in hun huiskamer en nemen voor lief wat ze via de televisie voorgeschoteld krijgen. Dat hebben we proberen te visualiseren. Ik vind dat jongeren zelf onderzoek moeten doen’’. De videoclip is mede gefinancierd door het TAX-videoclipfonds van het ministeries van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen en Economische Zaken. In de clip schotelt Edin "peeps" redenen voor die kunnen leiden tot extremistisch gedachtegoed. De beelden in de clip laten de realiteit van de dag zien van sommige groeperingen in ons land. Beelden uit ons land en het buitenland van politie-invallen, een snel groeiende baard , een gevangen in de Amerikaanse gevangenis op Guantanamo Bay,een moslim met een bommenriem, een moeder en kind die leven van de pakketten van de voedselbank brengen de boodschap. Het TAX-videoclipfonds heeft hier medewerking aan verleent omdat het een groot maatschappelijk issue is. Derhalve is de ongenuanceerde kritiek van een politieke partij die met one-liners makkelijk wil scoren weer een feit, of hebben de mannen van SGP een punt? Hier wat uitgebreider. |
Citaat:
|
Vind je het gek dat moslims bevooroordeeld worden als ze mensen met een andere mening gelijk neerknallen omdat die mening beledigend is. En als ze rellen gaan maken en een ambasade gebouw aanvallen om een fucking tekening? Natuurlijk zijn niet alle moslims zo, maar de meeste moslims die ik ken zijn wel erg snel op hun teentjes getrapt als je het over hun geloof/cultuur hebt.
|
Citaat:
|
jup...
ben het eens met bovenstaande. daarbij is geen geloof vrij van bloedvergieten. Noord-Ierland iemand? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@blabla1993: Sorrie hoor, maar hoeveel films heeft de katholieke kerk wel niet verboden, waarom mag Spinoza niet gelezen worden op christelijke scholen, of 2-D zijn punt: zijn we Noord-Ierland soms vergeten? Dit soort dingen gaan écht niet alleen op voor de islam. |
Citaat:
|
pf terecht dat ze dit hier geen subsidie aan willen verspillen, maar hij roept toch eigenlijk weinig nieuws of opzienbarends
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
wat zal jij je moreel verheven voelen |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:07. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.