Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Liefde & Relaties (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wat moet ik nou doen? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=62173)

samira 16 August 2007 01:44

Wat moet ik nou doen?

hallo

ik moet van mijn ouders met mijn neef trouwen in marokko maar ik wil dat niet mijn neef is 24 en ik moet van mijn ouders en zijn ouders met hem trouwen maar ik ben verliefd op een andere jongen die nederlands is maar nu ben ik bang om dat te vertellen aan mijn ouders want dan zullen ze me misschien niet meer accepteren als familielid dus wat moet ik doen trouwen met me neef voor mijn ouders of mijn ouders verdrietig maken en met een andere jongen verkering nemen? ik weet niet meer wat ik moet doen en ben erg bang dat me vader me wat aandoet als ik niet met mijn neef trouw maar ik snap niet waarom hij wil dat ik met me neef trouw wat moet ik nou doen? ik kan er echt niet van slapen :|

Sick Boy 16 August 2007 09:26

Als je ouders echt van je houden, dan accepteren ze ook dat je niet met je neef wilt trouwen. Als mijn ouders dat zeiden, dan had ik dat ook niet gedaan, als ik dat niet wil.

Mijn ouders mogen me wel tips geven, maar als ze iets gaan verplichten kunnen ze het vergeten.

Chrizlybeer 16 August 2007 11:42

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1318150)
Als je ouders echt van je houden, dan accepteren ze ook dat je niet met je neef wilt trouwen.

Niet alles gaat zoals "wij" het hier in onze cultuur doen...

Sick Boy 16 August 2007 13:40

Citaat:

Origineel gepost door Chrizlybeer (Bericht 1318152)
Niet alles gaat zoals "wij" het hier in onze cultuur doen...

Dan moet ze het ook niet aan onze cultuur vragen :P Maar ze moet gewoon haar eigen besluit nemen of gewoon is goed praten met haar familie

blabla1993 16 August 2007 19:22

Citaat:

Origineel gepost door Sick Boy (Bericht 1318156)
Maar ze moet gewoon haar eigen besluit nemen of gewoon is goed praten met haar familie

Uhu tuurlijk en dan door papaprimitief gelyncht worden omdat ze tegen zijn regels en cultuur in gaat.

dimosa 17 August 2007 12:56

Citaat:

Origineel gepost door samira (Bericht 1318149)
hallo

ik moet van mijn ouders met mijn neef trouwen in marokko maar ik wil dat niet mijn neef is 24 en ik moet van mijn ouders en zijn ouders met hem trouwen maar ik ben verliefd op een andere jongen die nederlands is maar nu ben ik bang om dat te vertellen aan mijn ouders want dan zullen ze me misschien niet meer accepteren als familielid dus wat moet ik doen trouwen met me neef voor mijn ouders of mijn ouders verdrietig maken en met een andere jongen verkering nemen? ik weet niet meer wat ik moet doen en ben erg bang dat me vader me wat aandoet als ik niet met mijn neef trouw maar ik snap niet waarom hij wil dat ik met me neef trouw wat moet ik nou doen? ik kan er echt niet van slapen :|

Als u ouders echt van u houden dan ... WTF! das onzin. Gij moet gewoon weten wat goed is VOOR U! En zeg tegen uw ouders ... "TROUW IK SOMS MET JULLIE"? --> NEEEEN!!! Dit moet je absoluut onthouden want nadien ga je maar een slavin worden van je neef. Trouwens, Hij respecteert je nu al niet omdat hij alles OK vind en niet eens wilt weten wat jij wilt! Gij moet zelf die beslissingen maken, gij moet u niet verplicht voelen en zeker niet trouwen met uw neef. Bah! :notgood:

Mss is er iemand in de familie waar je dit over kunt hebben. En dan voor een oplossing zoekt.

Maar gij bepaald wat JIJ doet in UW leven, en niet iemand anders. Wat betreft uw gevoelens voor deze jonge die je wel graag ziet, zie je een toekomst? Zie je iets meer dan alleen maar verliefd zijn? ...

1 ding is zeker en dat is dat je niet met je neef wilt trouwen.

Vincmar 17 August 2007 13:56

denk is na, binne jaren wordt je 30, je bent nog steeds met je neef getrouwd en ongelukkig, ondertusse heeft die ene jonge ook al een lief en bij je ouders woon je tog al niet meer ---> als je nu doet wat je zelf wil ga je er later blij me zijn, nu misschien niet maar later wel DENK IK HE...

liset 18 August 2007 20:46

kijk tuurlijk is het heel erg dat je ouders je neit meer zullen accepteren ik bedoel eht is wel je familie maar je meot ook aan je eigen toekomst denken zie jij jezelf al naar Marokko gaan en met je neef trouwen? wat heb je dan voor toekomst JIJ moet ook gelukkig zijn! en je ouders kunnen niet jou geluk beslissen!

Jessy2905 20 August 2007 14:09

Veel kunnen we er ook niet aan doen als het zo gaat in je cultuur kunnen wij da zeer weinig aan veranderen, Sorry.

Tomasco 24 August 2007 16:13

Citaat:

Origineel gepost door dimosa (Bericht 1318221)
Als u ouders echt van u houden dan ... WTF! das onzin. Gij moet gewoon weten wat goed is VOOR U! En zeg tegen uw ouders ... "TROUW IK SOMS MET JULLIE"? --> NEEEEN!!! Dit moet je absoluut onthouden want nadien ga je maar een slavin worden van je neef. Trouwens, Hij respecteert je nu al niet omdat hij alles OK vind en niet eens wilt weten wat jij wilt! Gij moet zelf die beslissingen maken, gij moet u niet verplicht voelen en zeker niet trouwen met uw neef. Bah! :notgood:

Mss is er iemand in de familie waar je dit over kunt hebben. En dan voor een oplossing zoekt.

Maar gij bepaald wat JIJ doet in UW leven, en niet iemand anders. Wat betreft uw gevoelens voor deze jonge die je wel graag ziet, zie je een toekomst? Zie je iets meer dan alleen maar verliefd zijn? ...

1 ding is zeker en dat is dat je niet met je neef wilt trouwen.

Geweldig:thumbsup: ik hou der van als belgen kritiek hebben;)

Chrizlybeer 24 August 2007 22:45

Citaat:

Origineel gepost door liset (Bericht 1318308)
kijk tuurlijk is het heel erg dat je ouders je neit meer zullen accepteren ik bedoel eht is wel je familie maar je meot ook aan je eigen toekomst denken zie jij jezelf al naar Marokko gaan en met je neef trouwen? wat heb je dan voor toekomst JIJ moet ook gelukkig zijn! en je ouders kunnen niet jou geluk beslissen!

Het niet meer accepteren in de famillie is niet zomaar dat ze je niet meer uitnodigen met kerst. Het betekend veel al wel dat je gewoon wordt afgemaakt...

vosjen 25 August 2007 13:15

dat is iets waar je zelf over moet nadenken.
wij weten niets van je ouders (of familie).
hoe kunnen wij dan weten hoe ver deze zouden kunnen gaan?
voor een antwoord te kunnen geven op deze vraag missen we 1 gegeven: Zijn je ouders verwesterd of hangen ze nog volledig vast aan de cultuur daar?

Rebelleke 25 August 2007 20:36

Citaat:

Origineel gepost door samira (Bericht 1318149)
hallo

Misschien kunnen je ouders eerst eens een cursus integratie gaan volgen over hoe men in Nederland met elkaar omgaat.
Die mensen leven nog in de 15de eeuw want de Koran werd pas 600 jaar later geschreven (D.O.O.R. M.E.N.S.E.N!!!!)dan de Bijbel, ook door mensen geschreven trouwens.
Ik zou de kindertelefoon bellen of de politie en je verhaal vertellen. Pas maar op voor eerwraak want dat mag van Mohammed!
Leef je eigen leven, gewoon als vrij mens!

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:00.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.