![]() |
Probleem met noten lezen
1 Bijlage(en)
Ik heb een klein probleempje met het lezen van een gedeelte bladmuziek wat ik heb aangeschaft.
op een gegeven moment komt er in het muziekstuk een set van 3 zestiende noten voor (aan elkaar gekoppeld) en er boven staat een 3. Wat betekend die 3? Als ik de noten in die maat bij elkaar op tel kom ik ook niet aan het juiste aantal dus ik denk dat het iets met die 3 te maken heeft. Kan iemand mij helpen en duidelijk maken wat er met de 3 word bedoeld? Ik het bijgevoegde plaatje heb ik een screenshot van de maat (deze heb ik ingevoerd in een composer programma) Het is een 6/8 maat |
Die drie zestiende moeten samen even lang duren als één achtste.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triool |
Ik kan geen noten lezen dus ik kan je niet helpen
|
wat blabla zegt: eigelijk zouden die noten driekwart tel duren, maar omdat er een 3 boven staat, worden ze maar een halve tel.
|
hehaha ik speel nu 10 jr piano en ik kan dat echt niet, noten lezen. het is t moeilijkste wat er is! :o
|
Citaat:
Dan heb je dus 10 jaar voor niets leren piano spelen. :') |
niet waar! :P mijn pianolerares speelde het altijd eerst voor, speelde ik het na. als ik een liedje op de radio hoor, speel ik het na. dus, wat mij betreft.. naja iig, dat bevalt mij beter dan alleen van blad kunnen spelen, zoals de veel mensen..
|
Citaat:
Noten lezen, bah. :no: Nooit gekund, en dat ga ik zou houden ook. |
noten lezen is juist makkelijk O_o ik heb nu al pianoles sinds mijn 8e en ik schrijf soms mijn eigen muziek, en als je niet noten kan schrijven/lezen dan kan je nooit zelf muziek maken :')
|
1 Domme opmerking.
2 Wie boeit dat wat? 3 Stoer jongen.:thumbsup: 4 Je kunt best muziek maken zonder een noot te kunnen lezen. |
*metal*
*hardcore* |
1 Domme opmerking.
Hoezo? ^_- 2 Wie boeit dat wat? Maakt dat wat uit? :P 3 Stoer jongen.:thumbsup: uhh dankje? ^_- 4 Je kunt best muziek maken zonder een noot te kunnen lezen. Wat jij wilt. |
blabla heeft wel gelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoeft niet persé.
In theorie zou je iemand gewoon een giataar kunnen geven, en als hij er een paar jaar op geramd heeft, zou deze persoon een metal nummer kunnen spelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij noten kan lezen. |
Naspelen kan 'ie dan misschien. Om zelf een degelijk metal liedje te maken moet je toch echt snappen hoe akkoorden, intervallen en toonladders in elkaar zitten. 'tis geen punk hè.
|
punt toegekend.
|
Citaat:
|
:')
|
Citaat:
Je bent nog dommer dan ik dacht. :') |
moest dat nou?
|
ik ben altijd al dom geweest, dat ik juist het leuke in het leven <3
|
leg uit?
|
ik speel ook mee met metal nummers en maak ze zelf (maar schrijf ze niet op onthoud ze gewoon (op men keyboard he)) is natuurijk anders met gitaar maarja srry voor deze nutteloze post maar ik verveel me :)
|
metal=win.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dan blijf je dom, hé. :') |
mag ik het doen ? +1 :P
|
ja.
|
Citaat:
|
*paints it all black*
|
Citaat:
|
Citaat:
Je bent nog dommer dan ik had gedacht. |
no not rly.
|
Citaat:
|
fail?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:38. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.