Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Psychologie & Filosofie (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Lijm (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=63812)

seafly 8 November 2008 23:13

Lijm

Superlijm kleeft alles!
Hoe komt het dan dat het dopje niet aan de tube vastkleeft?

blabla1993 9 November 2008 01:11

Omdat het niet alles kleeft.

Deegbal 9 November 2008 09:08

Omdat je het dopje niet vast lijmt

Tjaar 9 November 2008 09:18

Lijm moet eerst een chemische of fysische reactie ondergaan voordat deze kleeft. Dit kan zijn afkoeling, mengen met zuurstof, vochtigheidsgraad of andere.

Als de juiste voorwaarden niet zijn vervuld, zal de lijm ook niet kleven.

Idem voor de tube zelf, de lijm plakt daar ook niet aan vast. Echter, laat je de tube langdurig openstaan, zou het kunnen gebeuren dat de lijm gaat stollen door deze chemische/fysische reactie.

Het dopje die aan de tube kleeft zal je zelden tot nooit hebben wanneer je de rand proper houdt, is de rand met lijm bedekt, dan zal het moeilijk zijn de lijm nog eens te gebruiken.

Deegbal 9 November 2008 09:21

Err, wow?

Ik vond mijn oplossing toch makkelijker :P

Tjaar 9 November 2008 09:24

Is hij ook (a), ik benader het enkel wetenschappelijk :P

Deegbal 9 November 2008 09:47

Maar ik had met Amnesia gisteren uitgevonden, dat de wetenschap niet altijd klopt... :P

Tjaar 9 November 2008 09:51

Dat klopt ook, maar hier zijn ze wel correct, anders konden ze geen lijm maken xd

blabla1993 9 November 2008 13:07

Bullshit, het kan ook zo zijn om een andere reden dan die jij noemt.

Tjaar 9 November 2008 13:09

Jij werkt me gewoon graag tegen hé, in ieder geval, vraag het aan iedere wetenschapper dat je tegenkomt, je krijgt overal hetzelfde antwoord ;)

Vlinder 9 November 2008 13:23

Citaat:

Origineel gepost door Tjaar (Bericht 1375319)
Jij werkt me gewoon graag tegen hé, in ieder geval, vraag het aan iedere wetenschapper dat je tegenkomt, je krijgt overal hetzelfde antwoord ;)

Dopje is gemaakt van polyethyleen, daar wil (bijna) niets aan vast lijmen/hechten.

Kun je wel moeilijk gaan doen met je wetenschappelijke gezeur enz.
Dit is het gewoon.

blabla1993 9 November 2008 14:24

Citaat:

Origineel gepost door x-WipeMyTears-x (Bericht 1375320)
Dopje is gemaakt van polyethyleen, daar wil (bijna) niets aan vast lijmen/hechten.

-_-' 3x raden hoe dat komt? Heeft dus te maken met dat 'wetenschappelijk gezeur'.

Amnesia 9 November 2008 16:27

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1375314)
Maar ik had met Amnesia gisteren uitgevonden, dat de wetenschap niet altijd klopt... :P

Ik voel me gevleid. :love:

Deegbal 10 November 2008 17:31

Hehe :P

ash-hôôle 11 November 2008 21:30

Waarom lukt het mij wel altijd om het dopje vast te lijmen :|

Deegbal 12 November 2008 06:11

Citaat:

Kun je wel moeilijk gaan doen met je wetenschappelijke gezeur enz.
Dit is het gewoon.

.

blabla1993 12 November 2008 14:58

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1375322)
Citaat:

-_-' 3x raden hoe dat komt? Heeft dus te maken met dat 'wetenschappelijk gezeur'.

.

Deegbal 12 November 2008 15:08

Dan zijn we dr uit :) :P

Jamiel 13 November 2008 00:09

Leuk, zo'n wetenschappelijke beredenering...alleen wel jammer van de taalfouten :p

Deegbal 13 November 2008 06:10

Hehe, als de boodschap maar over komt :P

Sander 13 November 2008 08:04

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1375399)
Waarom lukt het mij wel altijd om het dopje vast te lijmen :|

Omdat jij bijzonder bent ;)

Tjaar 13 November 2008 15:28

Citaat:

Origineel gepost door Jamiel (Bericht 1375501)
Leuk, zo'n wetenschappelijke beredenering...alleen wel jammer van de taalfouten :p

Hoezo taalfouten? Als er echt taalfouten in stonden, had iemand als Amnesia wel gereageerd ^^. Bovendien, ik heb Google Chrome, die haalt alle taalfouten eruit, je zit dus mis ^^

blabla1993 13 November 2008 15:37

Spellingsfouten misschien, maar grammaticale fouten en interpunctie niet, lijkt me.

Deegbal 13 November 2008 15:49

Citaat:

Origineel gepost door Tjaar (Bericht 1375510)
Hoezo taalfouten? Als er echt taalfouten in stonden, had iemand als Amnesia wel gereageerd ^^. Bovendien, ik heb Google Chrome, die haalt alle taalfouten eruit, je zit dus mis ^^

Amnesia is banned -.-

Grrrrrrrrrrr!! :[

Jamiel 13 November 2008 16:28

Ik ga het ook niet verklappen ;) Als jullie de fouten niet doorhebben, ligt het aan jullie.
En bepalen of iets goed of niet goed is via een programma: :no: *wijsvinger*

Deegbal 13 November 2008 16:52

Yah, das lekker..
Zegtie wel dat we iets fout doen, maar niet wat :P

Tjaar 13 November 2008 18:35

Citaat:

Origineel gepost door Tjaar (Bericht 1375306)
Lijm moet eerst een chemische of fysische reactie ondergaan voordat deze kleeft. Dit kan zijn afkoeling, mengen met zuurstof, vochtigheidsgraad of andere.

Volledig correct, geen dt-fouten, geen grammaticale fouten, geen fouten op interpuncties. Het is trouwens 'de reactie', niet 'het reactie', dus 'dit' gevolgd door een opsomming staat hier perfect. Of andere is een manier van de opsomming eindigen als er nog dingen volgen, net als etc. en enz. Gevolg: Correct.

Citaat:

Als de juiste voorwaarden niet zijn vervuld, zal de lijm ook niet kleven.

Zijn is de pv en moet meervoud zijn, vervuld is voltooid deelwoord. Komma's op goede plaats. Gevolg: Correct.

Citaat:

Idem voor de tube zelf, de lijm plakt daar ook niet aan vast. Echter, laat je de tube langdurig openstaan, zou het kunnen gebeuren dat de lijm gaat stollen door deze chemische/fysische reactie.

Ook geen fouten. Lijkt me duidelijk. Kans op dt-fouten hier toch al miniem.

Citaat:

Het dopje die aan de tube kleeft zal je zelden tot nooit hebben wanneer je de rand proper houdt, is de rand met lijm bedekt, dan zal het moeilijk zijn de lijm nog eens te gebruiken.

Ook correct.

Mag ik er even op wijzen Jamiel, dat je een komma mag plaatsen, maar het moet niet, achter elke bijzin. Je mag ook komma's gebruiken in plaats van haakjes. Leer je Nederlands opnieuw zou ik zo zeggen.

Ps.: Ik kan weer beginnen zeveren over onderwerp, persoonsvorm, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp en bijwoordelijke bepaling, maar er zijn mensen die me dat niet in dank zullen afnemen. Bovendien duurt het ook te lang.

Deegbal 13 November 2008 19:07

Dude, buy a life!

Je gaat toch niet omdat één iemand op het forum beweert dat je veel spellings fouten maakt, niet alle zinnen ontleden? I mean, da's tijdsverpilling xD

blabla1993 13 November 2008 19:13

Citaat:

Lijm moet eerst een chemische of fysische reactie ondergaan voordat deze kleeft. Dit kan zijn: afkoeling, mengen met zuurstof, vochtigheidsgraad (alle drie geen chemische/fysische reactie) of een andere.

Citaat:

Het dopje dat aan de tube kleeft, zul je zelden tot nooit hebben wanneer je de rand proper houdt. Is de rand met lijm bedekt, dan zal het moeilijk zijn de lijm nog eens te gebruiken.

waddabout dat

Vlinder 13 November 2008 19:48

cker een belg.

Deegbal 14 November 2008 06:27

Nu weet je het :)

Tjaar 14 November 2008 17:47

Dubbele punten zijn niet verplicht bij een opsomming.
Het zijn allemaal chemische en fysische reacties.
- afkoeling: fysisch
- mengen met zuurstof: chemisch
- vochtigheidsgraad: fysisch
Leer je fysica en chemie opnieuw.
Het is 'of andere', want 'andere' is hier toch duidelijk meervoud ^^
Over die 'dat' geef ik je gelijk ^^
Zullen is onregelmatig, je gebruikt zal voor het onderwerp, zult erachter. Regel: je gebruikt de 1e persoon enkelvoud als het onderwerp volgt en het eigenlijk 2e persoon zou moeten zijn.
En je mag altijd een komma gebruiken in plaats van enige andere interpunctie, het leest enkel slechter.

Nu jij ^^

blabla1993 14 November 2008 20:51

Andere is duidelijk enkelvoud. Het onderwerp in de zin is 'dit', wat verwijst naar 'een (= enkelvoud) chemische of fysische reactie'.
Zult en zal mag blijkbaar allebei, maar zult is oldskool.
Dat met die komma's en dubbele punten is uiteindelijk jouw probleem omdat mensen geen drol van je zinnen snappen.
Citaat:

Origineel gepost door Tjaar (Bericht 1375623)
Het zijn allemaal chemische en fysische reacties.
- afkoeling: fysisch
- mengen met zuurstof: chemisch
- vochtigheidsgraad: fysisch
Leer je fysica en chemie opnieuw.

Afkoeling is geen fysische reactie. Afkoeling kan echter wel zorgen voor een fysische reactie bij de lijm. Dat is ook zo met de rest.

Deegbal 15 November 2008 22:43

Vermoeiend -.-

HaarBal 19 November 2008 18:06

Wow! Wat saai.. Heb je dit serieus opgezocht? :d

Deegbal 19 November 2008 18:35

Tjah jongen, de meeste mensen hier hebben geen leven ;)

DKVTTZWN 24 November 2008 08:53

Kun je niet gewoon wat van die superlijm gaan snuiven? :P

the_darkness 24 November 2008 13:49

jawel, maar er gebeurt geen flikker.
saaie boel.

DKVTTZWN 24 November 2008 15:13

't Houdt je van de straat :)

the_darkness 24 November 2008 15:16

ik houd het toch maar bij bier.

Deegbal 24 November 2008 15:44

Groot gelijk :P

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:08.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.