![]() |
Kansberekening
Vraag:
Hoe groot is de kans dat als er 100 mensen (volstrekt willekeurige mensen (randomly picked)) in een kamer zitten, er 2 op dezelfde dag jarig zijn (dus bijvoorbeeld 2 augustus, 11 maart)? Ik weet dat de kans heel groot is, zoniet dat er sowieso 2 mensen op dezelfde dag jarig zijn (en misschien nog wel meer). Ik kan het alleen niet onderbouwen met een wiskundige formule! Is er iemand die mij hiermee kan helpen? BVD |
sorry das WiA, kan ik niet =/
|
zit daar op de grafische rekenmachien geen knop voor?
|
Neen, niet dat ik kan vinden. Vandaar mijn vraag dus ook :-)
|
Moet je weten hoeveel mensen er per dag geboren worden, hoeveel daarvan in Nederland ongeveer (dus van 16000000 van dat aantal), en dan hoeveel van honderd :)
|
Sorry, dat hoofdstuk begin ik vandaag pas aan. :+
|
Ik zit in de tweede, nog nooit gehad :+
Gwoon logisch nadenken :P |
elk persoon heeft 365e kans om op een dag jarig te zijn.
100 ^ 365e is: Tenminste, volgens mij moet je die richting in gaan denken. Kansberekenen was nooit mijn sterkste vak. :+ |
Citaat:
|
50% kans.
Ze zijn wel op dezelfde dag jarig, of ze zijn niet op dezelfde dag jarig. |
kan echt niemand mij het antwoord geven......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan moet je aannames gaan stellen; zoals bijv. Ik neem aan dat in de lente 20 % meer kinderen geboren worden, dan in de winter.
|
Zou 't nu niet zo ongeveer al ingeleverd moeten zijn eigenlijk?
Vraag je leraar anders, waar denk je dat die anders voor betaald wordt? |
volgens mij moet je iets met C doen, maar wat juist, dat weet ik niet. want het mag niet 2 keer dezelfde mens zijn, en of je nu eerst bv. Cynthia eerst kiest en daarna pas Hilde; dat is hetzelfde als dat je eerst Hilde en daarna pas Cynthia kiest. Dus het moet in ieder geval al iets met C zijn :)
|
Ik denk dat het project nu wel ingeleverd is :')
|
is het niet zoveel 10mensen x 365dagen :12maanden x 2personen =
bijv 10mensenx365dagen=3650:12maanden=304.1666666666666 667personen x2persone=306.88mensen waar dan 2 mensen op bijv 2maart en 2 op 16 maart jarig zijn:'( maar wiskunde blijft toch altijd zuigge |
niet uppen kerel.
|
Nuff said.
|
Die formule is ook een beetje teveel van het goede, wat een uislover. Niet diezelfde van de Vbs scripts?
|
Zou best kunnen.
|
Lijer dat ie aan het posten is.
|
Inderdaad.
Gtfo. |
Ik heb hem al vanochtend een Pm gestuurd over zijn up gedrag jongens, dus hij zal zijn leven vast wel beteren :)
|
Ik hoop het maar.
|
Yes m'dearrr
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:49. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.