![]() |
reactievergelijking zout
Hallo allemaal,
Ik snap niet hoe je de reactie van waterstoffluoride en calciumhydroxide moet maken. HF + Ca (OH)2 -------> ????? + ? H2O ( zuur + base -------> zout + water) Kan iemand het mij AUB uitleggen ??? |
Je leraar kan dat.
|
.
Ja bla, deze spreekt ook voor zich. |
Als mijn leerkracht (-->geeft 1e jaar les) het duidelijk kon uitleggen zou ik het waarschijnlijk niet meer vragen ?!?!?!?!? :notgood:
|
Vraag of hij het nog een keer uitlegt, anders ga je naar een andere leraar en vraag je of die het kan uitleggen.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat zouten altijd + en - overal hebben staan :z |
wij zijn hier voor serieuze dingen, niet om jouw huiswerk te maken :)
|
Andere leraar.
|
ik ben niet zeker, dus vergeet het niet te checken op de acherkant van je periodiek systeem!( de geconjugeerde base staat er normaal op)
2HF + Ca(OH)2 -----> CaF2 + 2 H2O (Zuur) (Base) (Gec. Base) (Gec. Zuur) |
Citaat:
|
zoals spammen.
|
Of zinloos reageren.
Of is dat hetzelfde? Flamen dan? |
ja die laatste is anders :d
|
Das iemand uitschelden :yes:
|
Cool.
|
Ja.
Was bij mij 3 puntjes waard. |
HF + Ca (OH)2 -------> ????? + ? H2O
( zuur + base -------> zout + water) Moet dat niet zo? Ca (OH)2 (vast) + 2 HF -----> 2 H2O + Ca 2 + (aq) + 2 F - (aq) |
Holy fuck.
Slimbo. |
O.o
|
Duidelijk geval van NO LIFE.
|
En van slimheid.
|
Of gewoon een geval van onderwijs? duh:loser:
|
Verrek, zo had ik er nog nooit over gedacht :+
|
Citaat:
ZOUT = ZUURREST + BASE ZONDER DE OH-groep. Dus zout = CaF2 als je het dan invult klopt het ;) maar je moet nog maken dan aan elke kant evenveel elementen zitten. dus 2HF + Ca (OH)2 -------> CaF2 + 2H2O Zo klopt het, als het te laat is; komt altijd van pas voor een examen, altijd controleren controle: 4 H links ---> 4 H rechts 2F links ---> 2F rechts 1Ca links --> 1Ca rechts 2O links ---> 2O rechts Schrijf dat op of onthou dat, en voeg er van die voorvoegsels aan toe, zodanig dat het klopt. |
Citaat:
|
jij zit int 3e middelbaar ?
|
ik niet :')
|
deegrol :p
ik heb da int 1e semester 4e middelbaar gezien ;p |
:?
|
Citaat:
Ik zit in de 2e, so how the hack am I supposed to know those stuff? |
kdacht dat je naam deegrol was ^^
ge ziet da pas later daarmee ;) |
lol, mijn nick is Deegbal.
D-e-e-g-b-a-l En ik hoop niet dat ik het later krijg oO |
Kun je kiezen, flippo.
|
Dan is m'n keuze al gemaakt, wuppie.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:20. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.