Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Films, Tv en Radio (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lover of Loser (Carry Slee) (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=65448)

vriesbootje 18 August 2009 13:45

Lover of Loser (Carry Slee)

Yeah, alweer een (de derde alweer) verfilming van een boek van Carry Slee.
Ditmaal is het Lover of Loser, het gaat om een meisje van 15 jaar die ruzie heeft met haar stiefvader waar ze niet mee kan opschieten. Eva is bang dat haar stiefvader haar wil misbruiken maar haar moeder gelooft haar niet.
Ze ontwerpt t-shirts als bijverdienste en in de winkel waar ze de shirts altijd laat drukken werkt een jongen die Eva eigenlijk wel erg leuk vind....

Het enige dat ik hierbuiten weet is dat de film de 23e september in premiere gaat, weet iemand hier hoe wat en waar?8|

http://www.fortressmusic.com/cfish/t...loser-boek.jpg

ash-hôôle 18 August 2009 14:12

Ik lees momenteel de millenium serie van stieg larsson. Carry slee, kan me niet echt boeien.

Mr. Macphisto 18 August 2009 18:07

Dat meisje lijkt echt op een soort breezer waarmee ik op school zat.

Deegbal 18 August 2009 18:09

Citaat:

Origineel gepost door ash-hôôle (Bericht 1426663)
Carry slee, kan me niet echt boeien.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Sander 18 August 2009 18:32

Sowieso Nederlands talige films :kots:

Wortelbrood 18 August 2009 20:42

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1426688)
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

En ik sluit me dan weer aan bij jouw aansluitsel.

Carry Slee. :kots:

Vlinder 18 August 2009 21:04

carry slee schrijft goede boeken voor kinderen vindik anders. wel een beetje moeilijke onderwerpen met al die problemen enzo, maar toch ook heel herkenbaar voor jongeren. Ze maakt het heel makkelijk je in te leven in de hoofdpersoon. gewoon lekker commercieel, alleen soms toch een beetje voorspelbaar.

Vlinder 18 August 2009 21:08

trouwens:
http://www.rebishop.nl/fz.asp?481
Citaat:

Origineel gepost door filmnieuws
UTRECHT - De nieuwe Nederlandse speelfilm Lover of Loser gaat op 22 september in première aan de vooravond van het Nederlands Film Festival in Utrecht. ...

Wortelbrood 18 August 2009 21:19

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1426710)
carry slee schrijft goede boeken voor kinderen vindik anders. wel een beetje moeilijke onderwerpen met al die problemen enzo, maar toch ook heel herkenbaar voor jongeren. Ze maakt het heel makkelijk je in te leven in de hoofdpersoon. gewoon lekker commercieel, alleen soms toch een beetje voorspelbaar.

Ik groep 6 las ik ze ook nog. Maar er zijn volgens mij al 3 boeken die echt een exact zelfde verhaallijn hebben, en waarbij alleen andere hoofdpersonen, problemen etc gebruikt zijn.

"meisje ontmoet de jongen, maar ze kunnen niet samen zijn. 1 van hen heeft een probleem en blablablabla.......etc"

Vlinder 18 August 2009 21:21

Nee maar daar gaat het meestal niet om. Dat is over het algemeen de tweede verhaallijn. zoals in de meeste boeken. Het probleem is de eerste verhaallijn. Maarja zonder probleem geen verhaal.

Edit: sowieso, ze schrijft gewoon over dingen die veel voorkomen. Dat is een bepaalde stijl of thema. Net als bij detectives, kun je ook zeggen gvd al die boeken zijn hetzelfde.. er wordt een moord gepleegd, ze moeten het oplossen en ze vangen de dader wel of niet. Beetje een onlogisch argument. Dan bedoel je waarschijnlijk dat je gewoon niet van dit thema houdt [romantisch/problemen] ookal is dat behoorlijk algemeen. Carry Slee is (vind ik) een goede schrijfster, en dat is bijna een feit, haar boeken worden niet voor niets zo veel gelezen en verfilmd.

Wortelbrood 18 August 2009 21:32

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1426724)
Nee maar daar gaat het meestal niet om. Dat is over het algemeen de tweede verhaallijn. zoals in de meeste boeken. Het probleem is de eerste verhaallijn. Maarja zonder probleem geen verhaal.

Edit: sowieso, ze schrijft gewoon over dingen die veel voorkomen. Dat is een bepaalde stijl of thema. Net als bij detectives, kun je ook zeggen gvd al die boeken zijn hetzelfde.. er wordt een moord gepleegd, ze moeten het oplossen en ze vangen de dader wel of niet. Beetje een onlogisch argument. Dan bedoel je waarschijnlijk dat je gewoon niet van dit thema houdt [romantisch/problemen] ookal is dat behoorlijk algemeen. Carry Slee is (vind ik) een goede schrijfster, en dat is bijna een feit, haar boeken worden niet voor niets zo veel gelezen en verfilmd.

Carry Slee is een goede schrijfster. :)
maar ik ben dr inmiddels toch wel uitgegroeid.

Chitesel 18 August 2009 22:39

Zeker weten? :')

Icarus 18 August 2009 22:41

ghehe.:+

the_darkness 18 August 2009 22:53

Carry Slee schrijft goede boeken.
Smaken verschillen, dat geef ik toe, maar het is zeker weten geen crap.
Heb er zelf ook een hele rits van gelezen.

Deegbal 19 August 2009 00:18

Citaat:

Origineel gepost door Sander (Bericht 1426693)
Sowieso Nederlands talige films :kots:

Doodeind is goed. Maar de rest zuigt. :yes:

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1426746)
Carry Slee schrijft goede boeken.
Smaken verschillen, dat geef ik toe, maar het is zeker weten geen crap.
Heb er zelf ook een hele rits van gelezen.

Ik in groep 4 ook. :')

the_darkness 19 August 2009 00:21

doet geen afbreuk aan het feit dat het over het algemeen goede boeken zijn.
aangaande nederlandstalige films: Taartman, Vet Hard, Zwartboek, etc.
Er zijn een redelijk aantal goede Nederlandse films.
ze worden alleen ondergesneeuwd door meuk.

Deegbal 19 August 2009 00:27

Hmmm. Geef mij maar een thriller.

vriesbootje 19 August 2009 12:56

Ik ga 'm wel kijken denk ik, eens zien of het mooi is voordat ik er een oordeel over ga neerzetten haha.

Lover of Loser is in iedergeval een duidelijke titel...

Deegbal 19 August 2009 15:51

Ga toch roeien, man.

Chitesel 19 August 2009 18:18

Citaat:

Origineel gepost door vriesbootje (Bericht 1426816)
Lover of Loser is in iedergeval een duidelijke titel...

En het is ook duidelijk welke van de twee jij bent :')

Mr. Macphisto 19 August 2009 19:36

Citaat:

Origineel gepost door Vlinder (Bericht 1426724)

Misschien verfilmen ze het boek omdat het gewoon beter 'verkoopt' dan het boek zelf. :')

Mr. Macphisto 19 August 2009 19:37

Citaat:

Origineel gepost door the_darkness (Bericht 1426757)
doet geen afbreuk aan het feit dat het over het algemeen goede boeken zijn.
aangaande nederlandstalige films: Taartman, Vet Hard, Zwartboek, etc.
Er zijn een redelijk aantal goede Nederlandse films.
ze worden alleen ondergesneeuwd door meuk.

Je vergeet Amsterdamned!

Deegbal 19 August 2009 19:39

En Doodeind. :{

Mr. Macphisto 19 August 2009 19:40

Die was laatst op tv dacht ik.
alleen een beetje nep als dat huis van binnen een soort gloeiend as wordt.

Deegbal 19 August 2009 19:41

Het is al een jaar of 2 geleden dat ik hem keek. Hij komt uit 2006, hè. ;)

Mr. Macphisto 19 August 2009 19:42

Ik was in 2006 niet in de bios geloof ik. :+

tijgerleeuw 24 August 2009 17:08

Ik heb auditie gedaan voor die film :')

Icarus 24 August 2009 17:12

Waarom jezelf zo vernederen?:')

tijgerleeuw 24 August 2009 17:17

omdat ik geen leven heb x)

Icarus 24 August 2009 17:19

Shhtt.
Als we er nu over zwijgen komt niemand het te weten.:x

tijgerleeuw 24 August 2009 17:22

Wat ik me dus afvraag. Het is dan zo'n "your choice" boek. Zit je daar in bioscoop "Als Eva de telefoon op neemt, ga naar zaal 1. Als even de telefoon niet op neemt, blijf dan gewoon rustig zitten"

Icarus 24 August 2009 17:25

wat stom

tijgerleeuw 24 August 2009 17:26

sorry

Icarus 24 August 2009 17:31

Nee sorry.:+
Maar ik bedoel gewoon dat het redelijk stom is omdat je naar de bios gaat om in een comfortabele zetel te zitten en te genieten van de film ipv altijd recht te staan.Dus de meeste mensen blijven prob toch zitten enzo.

vriesbootje 25 August 2009 14:46

Als de films van Carry Slee 'o zo slecht' zouden zijn. Dan zou deze film ook niet zijn gemaakt lijkt mij zo.. Algoed, daarbij mag iedereen vinden van mij wat die zelf wil. De film lijkt me wel tof.

Zeespons 25 August 2009 15:58

Nederlandse regie is gewoon bar slecht. Fransen en duitsers doen het nog beter. (Zie je eige avatar)

(nog maar niet te spreken over de nederlandse acteurs hoor)

Icarus 25 August 2009 16:18

*denkt spontaan aan zeemeerman*
Wat een rotslechte film.:')

vriesbootje 10 September 2009 13:16

Ill give it a try! Ga naar de voorpremiere van Lover of Loser!

blabla1993 10 September 2009 15:14

Vertel ons hoe je het vond. :)

Mr. Macphisto 10 September 2009 16:48

Dat wijf die in de film staat is wel lekker trouwens

blabla1993 10 September 2009 17:32

Nah, vreemd opgezwollen gezicht.

Mr. Macphisto 10 September 2009 21:20

Lekkere bolle kop. :9~

Just joking. :$

vriesbootje 15 September 2009 12:52

Citaat:

Origineel gepost door blabla1993 (Bericht 1430946)
Vertel ons hoe je het vond. :)

i Will ;)

Carry Slee en de hoofdrolspelers zullen btw ook aanwezig zijn op de Tina Dag :yes:8{

joyce1991 17 September 2009 11:16

gister was er al een of andere voorpremiere voor pers in Ede, kennisen van mijn ouders waren er aanwezig en het scheen er een drukke gezellige boel te zijn .

Ben erg benieuwd naar de film, ga er wel heen, nog niet veel negatiefs over gehoord tot nu toe :)

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:53.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.