![]() |
Das kei weitte weg! (Brabants inburgeringscursus)
Dè haaje nie gedecht hè ? Joah d'n dieze zijt ne rasèchtne Broabandster hè.
En als Brabander voel ik mij verplicht om ons mooie taaltje te redden van zijn ondergang, daarom verplicht ik iedereen hier om een inburgeringscursus BRABANTS te volgen. Hier hèjk ne poar inne raaitje stoan; http://i34.tinypic.com/2mc956w.jpg |
Welke drol heeft dit geschreven?
|
Citaat:
|
Tklinkt eerder als belgisch nederlands.
|
hedde ge da gezeet?
ja wirkluk war? hoe doe de ge dah, hoe doe de ge dah, hoe hedde ge da gedoan? |
Citaat:
tsk. |
Citaat:
|
Je kunt brabants echt niet verwarren met Belsch.
|
Citaat:
'eene' :yes: flapdrol :{ Welke mafkees komt sowieso op het idee om te doen alsof Brabants één dialect is. |
Dè minde nie.
|
Ik doe niet alsof het 1 dialect is. Ontiegelijk veel, maar dit is hoe 't bij ons is. En lees de zin eens goed, het is niet 'een rijtje' maar 'in een rijtje':')
|
Voor het makkelijker leren van het brabants dialect kun je ook gewoon NKOTB gaan kijk.
(NKOTB=new kids on the block, beste serie van Nederland) |
Citaat:
Je noemt het inburgeringscursus Brabants, dus je doet wel alsof het één dialect is. :) |
en jullie mooie taaltje.
Ik ga toch voor het Twents. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik nou juist andersom. In het echt vind ik het boers klinken maar op tv is het wel grappig.
|
Geef mij maar Fries. Dat is tenminste een taal.
Niet dat ik er iets van bak ofzo. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik kan ook een beetje Grunnings, mien jonk. *)
|
Kom uit Chaam, klein dorpje ten zuiden van Breda.
|
Citaat:
|
Waar kom je vandaan?
|
Onder Eindhoven!
|
Citaat:
tklinkt nog erger dan fries eig. |
Citaat:
|
duh.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik leer vanzelf wel brabants praten met al die brabanders om me heen :thumbsup:
kvind het wel een tof taaltje |
ongeveer mijn hele familie woont in Brabant :P en zit nu der op school alhoewel het wel redelijk verstad is daar
|
Leuke meisjes op vakantie en Turkije hebben mij Brabants geleerd. :yes:
|
:z
|
Hier niet. *)
|
Vreemd ook dat je wa en wè door elkaar gebruikt, trouwens, als ik toch bezig ben. :*
|
Citaat:
Je moet ergens beginnen. Hier nog jullie mascotte. http://i38.tinypic.com/28te5tx.png |
Het klopt wel enigszins. Maar ben het wel met Blaab eens, sommige dingen kloppen toch niet of zijn door elkaar gebruikt.
Trouwens, nu iedereen het toch over zijn woonplaats heeft, ik kom uit Vorstenbosch ^^ (bij Uden en Veghel) |
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:27. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.