![]() |
uber raadsel
Einsteins raadsel
Het volgende raadsel is bedacht door Einstein. Hij beweerde dat 98% van de mensen het niet kan oplossen. Hoor jij bij die overige 2%? Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier. Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie? Aanwijzingen: De Brit woont in het rode huis. De Zweed heeft honden als huisdier. De Deen drinkt thee. Het groene huis staat naast en links van het witte huis. De eigenaar van het groene huis drinkt koffie. De man die Pall Mall rookt houdt vogels. De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill. De man die in het middelste huis woont drinkt melk. De Noor woont in het eerste huis. De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft. De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt. De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier. De Duitser rookt Prince. De Noor woont naast het blauwe huis. De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt. ik heb de uitleg en geef 'm wel over een tijdje of je googelt hem zelf. Ik kwam er zelf neit achter maar het raadsel is wel mooi bedacht. |
Ik ga een poging wagen.
|
Ik weet het! :love:
|
zelf bedacht ? :d
|
Ik ben nog bezig. :{
|
zoveel letters ;D ik denk hier een keer over na als ik niet ziek ben :P
|
Ik continueer ook een andere keer.
|
heb em al keer opgelost nu ff geen zin om te lezen doe andere keer wel xD
|
Ik sluit me volkomen bij je aan.
|
Einstein was zelf gewoon een mongool.
|
Als ik het goed heb is het de duiter.
|
Ik moet en zal hem oplossen. Maar niet nu, want nu ben ik druk.
|
Het is de duitster!:d
Checkte het internet om mijn antwoord te bevestigen. |
Fak jou.
|
:love:
|
Ach, Einstein was toch een malle jongen.
|
Zonder hem wisten we ook een hoop niet denk ik maar met hem klopt het ook weer niet helemaal.
|
wel knap dat je 'm zelf vond, ik was 't allang beu voordat ik op de helft was.
|
Wie zegt dat hij het niet even snel op Google gezocht heeft. Maargoed wie ben ik.
|
kan ook :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
xD
|
Ja deze was wel bekend hier. Ik snap overigens niet hoe hij aan die 98% komt, want als je gewoon categorized en logisch nadenkt, dan kom je er toch wel uit, ook al duurt het soms een beetje lang.
Einstein heeft overigens wel één van de beste quotes ooit: "Two things are infinite: the Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe." (y) |
Slaat nergens op.
|
Het slaat wel ergens op, jij vindt het gewoon niet grappig. :o
|
Einstein was ook niet grappig. Dat men er om lacht zegt al genoeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jammer fist ik vind 'm ook goed
|
Ik bedoel de dat 'beste quote' gedoe.
Don't think so. |
een van de beste :P
ik kan ook wel een mooiere bedenken |
Had die niet bestaan, dan kwam dit topic er niet op, en moesten we veel minder kennen voor school xD
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:34. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.