![]() |
ewa
ewa
ik ben een jongen van 19 jaar ik zit op school sport en recreatie volg ik mbo niveau(FAIL) ik ga graag uit en ik speel voetbal verder steek ik graag een blowtje op en ik drink graag bier naja da was het groete |
welkom, welkom:wave:
|
lleu.
|
Citaat:
Citaat:
|
Moieuuuwh
|
Citaat:
|
Hoi.
|
Citaat:
Ja ewa. Dus jij wordt later de gymleraar van mijn broertje die in de kleedkamer aan het blowen is? |
naja ik deed vroeger vwo 2 jaar vandaar de fail erachter
en een blowtje kan geen kwaad afentoe is zelfs bewezen. en ja gymleraar lijkt me wel leuk om later te worden of sportinstructeur of personal trainer ofzo zoiets maar wel met veel bewegen in iedergeval en ewa is een begroeting in het surinaams(takki takki) wat hallo betekent |
haaai :d
|
boeie dat hoor je toch elke dag :P
|
Citaat:
|
jij zegt lazerop met je surinaams de helft van de woorden die in jouw en ook mijn vocabulaire (daar hebben we er al een) zitten vind zijn oorsprong in een andere taal alsmede ewa maar door de hoeveelheid surinamers hier in de randstad is het onder jeugd normaal ewa te zeggen althans bij mij dan in rotterdam
|
Logisch, woon je in Nederland ga je surinaams praten. Waar gaat dat heen met de jeugd.
|
Met zn allen Wilders stemmen, lost het probleem zich vanzelf op :yes:
|
Ik begin er nu serieus over na te denken :+
|
als je toch surinaamse matties heb gaat dan vanzelf toch?
en het is niet zo dat ik voor alles mijn normale taal gebruik anders hadden jullie niets verstaan maar ewa leek me gewoon leuk grappig doch netjes ofschoon het leek me wel gepast. zou het trouwens wel leuk vinden om te weten waar jullie wonen of zijn geboren |
Twentee! Tukkers for life, jeweettoch!
|
Gemeente utrecht.
Ik heb vrienden. |
Mai.
|
Geboren in Den Haag & woon nu in Friesland en ja hier zeggen ze ook ewa niks om raar over te doen.
|
Citaat:
persoonlijk heb ik er niet zo'n probleem mee, maar feit is dat er in de reglementen staat dat hier Nederlands gesproken dient te worden. De een is hier wat standvastiger in dan de ander, verder niet echt een groot issue, maar dat je het weet voor de volgende keer. Zodat er niet weer een discussie uit voortkomt. Succes met kletsen in de andere fora.:thumbsup: |
Ik heb meer problemen met het gebrek aan interpunctie in zijn posts, dan met 'ewa'.
|
hij leert het wel;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:50. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.