Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Gezondheid & Lifestyle (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=143)
-   -   ondergewicht (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=66227)

stresskip 19 February 2010 09:56

ondergewicht

Ik ben 15 jaar bn 1m 57 en weeg 37 kilo ,
een maand geleden woog ik nog 40 .
weet niet hoe het komt dat ik 37 weeg , ik zou eigenlijk 43 minimum moeten wegen, maar het lukt me maar niet om by te komen.
iemand tips om by te komen?
of hetzelfde probleem als mij heeft?
groetjes Jani

Kimm!~~ 19 February 2010 12:25

Elke pauze na Mac Donald of heel veel zoete dingen eten...
Maar ligt eraan hoe je lichaamsbouw is... Maar goed ik zal voor eten gaan met veel calorieen.

Mr. Macphisto 19 February 2010 14:25

Citaat:

Origineel gepost door stresskip (Bericht 1451777)
Ik ben 15 jaar bn 1m 57 en weeg 37 kilo ,
een maand geleden woog ik nog 40 .
weet niet hoe het komt dat ik 37 weeg , ik zou eigenlijk 43 minimum moeten wegen, maar het lukt me maar niet om by te komen.
iemand tips om by te komen?
of hetzelfde probleem als mij heeft?
groetjes Jani

Weeg je altijd op dezelfde weegschaal? Dat kan ook een verschil weergeven.
Het beste is om veel en kleine maaltijden te nuttigen over de hele dag waarin veel eiwitten zitten. Vet eten kan ook natuurlijk maar ik zou persoonlijk voor eiwitten en koolhydraten kiezen. Je hebt bij de aptheek ook van die drankjes van Nutricia die daarbij helpen, dat is best vet en eiwitrijk, soort van shake.

Mr. Macphisto 19 February 2010 14:27

Citaat:

Origineel gepost door Kimm!~~ (Bericht 1451781)
Elke pauze na Mac Donald of heel veel zoete dingen eten...
Maar ligt eraan hoe je lichaamsbouw is... Maar goed ik zal voor eten gaan met veel calorieen.

Of je zorgt voor structuur in je voedingspatroon? Dan haal je er meer uit dan als je je de hele dag volstopt. Dat is alleen maar ballast en neemt je lichaam nooit allemaal op. Verspilde moeite.

ash-hôôle 19 February 2010 14:28

zowiezo elke dag 2000 kilocalorieen naar binnen werken.

smiley D 19 February 2010 15:33

Juist niet heel de dag eten.

Dan blijft je maag in beweging dus verbrand het.
Wil je aan komen eet dan voor het slapen gaan 1 of 2 bananen en eet veel spagethhie macaroni en andere pasta's.Sumo worstelaars en andere sporters die aan willen komen doen het ook zo omdat als je slaapt je niet veel verbrand.

blabla1993 19 February 2010 16:43

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1451804)
Dan blijft je maag in beweging dus verbrand het.

:')

smiley D 19 February 2010 18:14

Niet?

Als je af wilt vallen en je ontbijt niet val je minder snel af omdat je maag dan nog slaapt en niet in beweging is met het verteren van dingen.Als je constant dingen eet dan blijft je maag in beweging hoeft niet op gang te komen dus verband je veel sneller.

ash-hôôle 19 February 2010 18:15

Ze is 5 kilo ondergewicht, als ze gewoon een normaal dagelijks voedingspatroon aanhoudt van 2000 calorieen per dag dan komt dat heus wel goed.

smiley D 19 February 2010 18:21

Ik was ook altijd onder gewicht...totdat ik bier ontdekte

blabla1993 19 February 2010 19:10

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1451875)
Niet?

Als je af wilt vallen en je ontbijt niet val je minder snel af omdat je maag dan nog slaapt en niet in beweging is met het verteren van dingen.Als je constant dingen eet dan blijft je maag in beweging hoeft niet op gang te komen dus verband je veel sneller.

1 Je maag beweegt niet.
2 Je maag verbrandt vrij weinig energie.
3 Het deel dat je maag aan energie zou verbruiken is een miniem deel van wat de rest van je lichaam gebruikt. Als jij denkt dat de hoeveelheid energie die je maag verbruikt relevant is voor afvallen/aankomen adviseer ik je om een paar lesjes biologie te volgen.

smiley D 19 February 2010 19:17

je maag kneed toch het eten.....

Ik ben geslaagd met een 9 voor biologie.....
Zoek maar op op internet.
Alle dieten schrijven ook voor om telkens kleine maaltijden te eten omdat deze makkelijker te verteren zijn dan in 1 keer heel veel.

blabla1993 19 February 2010 19:28

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1451904)
je maag kneed toch het eten.....

Nee, je maag breekt het af. Maargoed, hij beweegt wel een klein beetje. Maar het blijft irrelevant voor het afvallen. Als je energie wil verbranden ga je sporten. Daar heb je wat aan. Je gaat toch ook geen mensen adviseren om weinig te schijten zodat de kringspier meer energie verbrandt?
Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1451904)
Alle dieten schrijven ook voor om telkens kleine maaltijden te eten omdat deze makkelijker te verteren zijn dan in 1 keer heel veel.

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

smiley D 20 February 2010 01:50

ik zei het fout maar ik bedoelde te zeggen dat je beter als je aan wilt komen veel in 1 keer kan eten zodat het minder snel verteert.Dan wanneer je heel de dag door eet

blabla1993 20 February 2010 03:47

De snelheid van het verteren heeft niks te maken met hoeveel er wordt opgenomen in je lichaam hoor.

Chitesel 20 February 2010 10:55

Bedoelt smiley-persoon niet de stofwisseling:?

Mr. Macphisto 21 February 2010 13:45

Om het kort te houden: Als je veel eet in een keer haal je nooit alle stoffen eruit. Je kan beter kleine porties over de hele dag eten ziodat je lichaam er meer uit kan opnemen. Dat geklets over magen doet er weinig toe.

Deegbal 22 February 2010 17:04

Je hebt ook van die speciale energy drankjes, die heeft m'n opa ook.

tommy almighty 22 February 2010 17:07

mijn opa ging toen hij uit 't ziekenhuis kwam en moest aankomen steeds pakken room op eten :P(waar je eigenlijk slagroom van maakt maar dan gewoon naar binnen gooien )

Mr. Macphisto 22 February 2010 19:03

Citaat:

Origineel gepost door Deegbal (Bericht 1452379)
Je hebt ook van die speciale energy drankjes, die heeft m'n opa ook.

Klopt ja. Soort caloriebommen toch? Ik moest die krengen ook drinken toen ik uit het ziekenhuis kwam. Werkte wel goed dat spul.

smiley D 22 February 2010 19:13

je kan ook fitness shakes drinken.

Is eigenlijk bedoeld om je spieren sneller te laten herstellen maar als je niet sport kom je fokking snel aan met die shakies

tommy almighty 22 February 2010 19:16

volgens mij ben je trouwens toch niet extreem dun of zo :P? als dat niet 't geval is hoef je niet ten kosten van alles proberen aan te komen toch..

Deegbal 22 February 2010 21:53

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1452519)
Soort caloriebommen toch?

Inderdaad.

stresskip 23 February 2010 15:57

Citaat:

Origineel gepost door tommy almighty (Bericht 1452531)
volgens mij ben je trouwens toch niet extreem dun of zo :P? als dat niet 't geval is hoef je niet ten kosten van alles proberen aan te komen toch..

ik heb problemen met mijn heupen , die beginnen breder te worden en dat doet heel veel zeer. dus moet ik by komen want ben echt wel te mager ;s .

stresskip 23 February 2010 15:58

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1452529)
je kan ook fitness shakes drinken.

Is eigenlijk bedoeld om je spieren sneller te laten herstellen maar als je niet sport kom je fokking snel aan met die shakies

waar haal je zoiets ? x

stresskip 23 February 2010 16:02

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1452123)
Om het kort te houden: Als je veel eet in een keer haal je nooit alle stoffen eruit. Je kan beter kleine porties over de hele dag eten ziodat je lichaam er meer uit kan opnemen. Dat geklets over magen doet er weinig toe.

euhm' s'morgens s'middags en s'avonds eet ik tot ik echt genoeg heb en tussndoor eet ik fruit , koeken , yoghurts, en s'avonds eet ik ook wel wat anders , chips , fruit ,kaas... ik weet niet of dit goed is? x

smiley D 23 February 2010 16:03

bij een fitness centrum of bij een fitness winkel / sportwinkel

bij een fitness winkel verkopen ze bakken voor 25 en 50 euro en er gaan maar 2 scheppen koffiescheppen zegmaar in 0.75 liter shake daar kan je echt lang mee doen als je elke dag 2 shakes drinkt

stresskip 23 February 2010 16:06

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1451880)
Ik was ook altijd onder gewicht...totdat ik bier ontdekte

ik lust da niet zo graag (a) ' enkel Kriek en jenever ;o , maar mijn maag doet daar vaak pijn van.

stresskip 23 February 2010 16:10

Citaat:

Origineel gepost door Mr. Macphisto (Bericht 1451785)
Weeg je altijd op dezelfde weegschaal? Dat kan ook een verschil weergeven.
Het beste is om veel en kleine maaltijden te nuttigen over de hele dag waarin veel eiwitten zitten. Vet eten kan ook natuurlijk maar ik zou persoonlijk voor eiwitten en koolhydraten kiezen. Je hebt bij de aptheek ook van die drankjes van Nutricia die daarbij helpen, dat is best vet en eiwitrijk, soort van shake.

ja ik weeg op dezelfde weegschaal , s'morgens voor dat ik eet (:.
ik zou eigenlijk 1 vast schema' moeten hebben waar ik mij aan houd'
maar vind niets. ;o x

stresskip 23 February 2010 16:13

Is er iemand dat een vast schema voor me heeft (: ?

blabla1993 23 February 2010 16:31

Grotere porties nemen als je eet helpt ook wel. Je bent in de groei, dan moet je ook meer gaan eten.

Mr. Macphisto 23 February 2010 21:13

Kip, pasta's aardappel. Alles met eiwit en koolhydraten dacht ik.

LV215 8 March 2010 22:47

Schijf van 5 helpt je om goed en gezond te eten. Dus helpt je om aan te komen en om op het goeie gewicht te blijven.

Manuelaatje 13 March 2010 15:34

extra veel tussendoortjes helpt ook om aantekomen ;) (geen appels dan he, maar een snicker, gevulde koek ofso )

stresskip 13 March 2010 19:39

ik ben nu al een beetje aangekomen. Het is maar een beetje maar toch voel ik me iets beter :)

Baloe 15 March 2010 13:04

Citaat:

Origineel gepost door Manuelaatje (Bericht 1460192)
extra veel tussendoortjes helpt ook om aantekomen ;) (geen appels dan he, maar een snicker, gevulde koek ofso )

ja op de verkeerde manier

smiley D 15 March 2010 15:26

Gezond eten kom je op een normaal gewicht denk ik.vet eten komt het vet niet op de goede plaats.Net als met bier:P

Baloe 15 March 2010 22:40

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1461243)
Gezond eten kom je op een normaal gewicht denk ik.vet eten komt het vet niet op de goede plaats.Net als met bier:P

waarom denk je dat ik 1 maand geen bier drink :')

Mr. Macphisto 16 March 2010 11:56

Bier is gezond man!

the_darkness 16 March 2010 12:09

bier halveert je leven maar je ziet wel dubbel zoveel :yes:

smiley D 16 March 2010 12:58

dus td het maakt dus niet uit of je bier drinkt of niet:P

want je doet het niet is b.v 1 je doet het wel is0.5x2keerzoveel zijn is ook 1.

Dus dit is jouw excuus altijd dronken te zijn

the_darkness 16 March 2010 13:02

had ik daarvoor een excuus nodig dan? :?

Deegbal 16 March 2010 15:18

Citaat:

Origineel gepost door smiley D (Bericht 1461543)
dus td het maakt dus niet uit of je bier drinkt of niet:P

want je doet het niet is b.v 1 je doet het wel is0.5x2keerzoveel zijn is ook 1.

Dus dit is jouw excuus altijd dronken te zijn

Als je dubbel zoveel ziet is je leven niet in één keer keer twee.

smiley D 16 March 2010 17:48

nee maar dan zie je evenveel als dat je anders in je leven doet zegt td.Dus dan is mijn berrekening zo goed.Als je hem niet snapt leg ik hem wel uit hoor

Deegbal 16 March 2010 19:36

Dat zegt 'ie niet. Met "je leven halveren" wordt kwaliteit/lengte bedoelt.

NumberOne 8 April 2010 19:18

Als je wilt aankomen, zou ik een beetje dit soort producten eten/drinken:
- Melk
- Ei (omelet, geklutst etc.)
- Pasta
- Banaan

Geen vette dingen gaan eten.

Wortelbrood 8 April 2010 19:20

Noten! *)

NumberOne 8 April 2010 19:26

Ja dat klopt, noten zijn ook erg goed eten om aan te komen al zou je het niet haast niet denken.

Mr. Macphisto 8 April 2010 19:39

Ik wil ook aankomen. Iemand voedingspatroontjes van int0rnetz voor me?
Ben zelf ook al wat aan het googelen.

the_darkness 8 April 2010 19:51

ik ben 21% te licht :')

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:43.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.