![]() |
Complexe Getallen
Hey,
Ik heb een vraagje voer complexe getallen. En voordat ik heel die uitwerking hier voor niks ga neerzetten: Heeft iemand hier op het forum daar verstand van?:+ Thanks! |
mischien als ik weet wat het zijn xP
|
ik vind 1 al een complex getal?
|
ik heb ff gekeken en is het niet iets met een punt berekenen enz?
|
Citaat:
i² = -1 en dat z = a + bi = r(cos(θ) + i*sin(θ)) = re^(iθ) Maar ik denk niet dat je mij hierbij kunt helpen aangezien je niet weet wat complexe getallen zijn :P Citaat:
Voorbeeld: Met de ABC-formule krijg je met bepaalde waarden geen uitkomst als je reeele getallen invoert. Met toepassing van imaginaire getallen krijg je daar weer wel 2 uitkomsten ^^ |
ik weet veel, en weet ook van veel dingen de naam niet
z = a + b * Wortel(-1) = r(cos(θ) + Wortel(-1)*sin(θ)) = re^(Wortel(-1)θ) ja sorry weet het wortel teken niet te vinden en zo iets? xD en kwis nie meer zeker maar θ = 9 ofzo? |
Volgens mij ben je aan het gokken :+
Ehm waar haal je die wortel vandaan? ^^ En die θ is geen 9, het is de latijnse letter phi. Wordt bij complexe getallen gebruikt om de grootte van de hoek aan te duiden. Hier is je wortel: √ hehe Dus kun je me helpen of niet? Want dan ga ik eens wat typen hier |
ow is het phi het is ook een griekse letter en het betekent 9 volges wikipedia
maarja klopte wat ik net zij ? XD dan kan ik je helpen anders nie xP |
Ja griekse letter dat bedoelde ik :P Als we maar weten dat het over een hoekaanduiding gaat hehe
verder is i inderdaad gelijk aan √(-1) Maar ik heb hem nog nooit zo omgeschreven gezien in deze formule. Nja nu we toch bezig zijn, snap je het volgende: z² = 1 - i = r² * e^(i2θ) a = 1 b = -1 r² = √(1²+(-1)²) = √2 = 2^½ r = 2^½ = ∜2 2θ = -1/4π θ = -1/8π r²e^(iθ) = r²(cos(2θ)+i sin(2θ)) 1-i = √2(cos(2θ)+i sin(2θ)) 1 = √2(cos(2θ)) ∧ -1 = √2(sin(2θ)) cos(2θ) = ½√2 ∧ sin(2θ) = -½√2 cos(2θ) = cos(5/4π) ∧ sin(2θ) = sin(5/4π) 2θ = 1¼π + 2kπ, k∈ZZ θ = 5/8π + kπ, k∈ZZ k = 0, θ0 = 5/8π z0 = ∜2(cos(5/8π)) + i sin(5/8π)) = -0.45 + 1.09i k = 1, θ0 = 1+5/8π z1 = ∜2(cos(1+5/8π)) + i sin(1+5/8π)) = 0.45 - 1.09i Als je dit goed snapt kun je me helpen :P |
Texas Instruments T-84+.
|
had je gedacht
da ding kent geen kwadraat dat -1 is xD dus kan niet met complexe getallen rekenen :o:wave::wave: en het moet sowieso allemaal exact gebeuren heh |
Citaat:
|
Citaat:
derb. |
wel ja?
oh ja dat was die T ik heb dat ding het afgelopen jaar amper gebruikt bij wiskunde :P aangezien alles toch exact moet, en dus ook deze :D |
Citaat:
|
heheheh achhh.. als je het eenmaal begrijpt is het wel leuk opzich:+8)
het leren ervan is soms wel damn irritant >_> OT Maar dus nog steeds niemand die hier verstand van heeft????? |
mijn hersens staan momenteel uit het word op zun vroegst morgen
|
... ik zeg alleen succes.
|
Jaaa ik ga ook maar langzamerhand mijn hersens uitdrink...zetten
Hoor het nog wel een keer :P is verder nog geen haast bij Heheh bedankt :D Dit is alleen nog maar de eerste week wiskune van deze periode... Vraag me echt af hoe het eruit gaat zien tegen de tijd dat ik weer tentamens heb >_> |
Citaat:
vraagje: Welke opleiding etc doe je en waar is dit voor nodig? zit nou zelf in 4vwo (wi B) en vraag me af of 't nog lang duurt voor ik dit krijg |
dit is echt niet mijn ding..blij dat nooit gehad te hebben
|
Citaat:
TI-84 heeft gewoon een heel fijn knopje voor e dacht ik. |
Citaat:
Verder is dit nodig voor bijvoorbeeld electriciteitsleer en atoom&kernfysica. Vroege kwantummechanica... Citaat:
Dit Wiskunde B van mijn opleiding (ik heb ook Wiskunde A) Dit zijn niet de wiskunde A en B die jullie op de middelbare kennen trouwens.. |
aah daarom dat ik er de balle nie van snap. Dacht al dat ik wat had gemist de afgelopen 5 jaar:z
|
Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:43. |
Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.