Leerlingen.com Forum

Leerlingen.com Forum (https://forum.leerlingen.com/vbb/index.php)
-   Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden (https://forum.leerlingen.com/vbb/forumdisplay.php?f=12)
-   -   jongeren mee stemmen ofniet??? (https://forum.leerlingen.com/vbb/showthread.php?t=9575)

Banaan 12 March 2002 17:20

jongeren mee stemmen ofniet???

in een krant las ik dat mensen wilen dat jongeren meewillen stemmen

eens of niet eens

dext0r 12 March 2002 18:21

nee idd !,

absoluut niet, je moet mensen hebben die mogen stemmen met een beetje fatsoenlijke kijken op zaken
ik zie het al voor me , zitten we hier strax met een telekids community ;/

Bird Of Prey 12 March 2002 18:28

mjah, t zal mij eigenlijk een worst wezen, maarre...mij best, maar dan alsnog wel een minimumleeftijd, 16 ofzow

LoeLoe 12 March 2002 18:54

Hmmz als ze iedereen boven de 16 stemrecht willen geven moeten ze ook zorgen dat we daarvoor een vrije dag voor school krijgen..wel zo eerlijk:+

ik_ben_de_man 12 March 2002 18:54

zeg maar vanaf 18 naar de zestien verlagen.

mirre 12 March 2002 19:27

ik denk dat het niet goed is, ik denk dat veel jongeren onder de 18 zich nog niet zo met de politiek bezig houden, en er dus ook niet veel van afweten, zei zullen vaak ook niet gaan stemmen, dat is zonde, want ook al stem je niet, er is wel een partij die je stem krijgt, dus dat is zonde. nou ja en onder de 16 weet volgens mij niemand er wat van af(uitzonderingen daargelaten)en wat is het voordeelvan dat men eerder mag stemmen?

foolproof 12 March 2002 20:26

Ik ben eerder voor verhogen van de leeftijd van 18 naar 21 ipv. verlagen van 18 naar 16 eigenlijk

anemic 12 March 2002 21:05

ik ben het ook eerder eens met een verhoging dan verlaging. Ik heb bijv. wel gestemd bij de gemeenteraads verkiezingen. Zelf vind ik niet stemmen het domste wat er is. Maar veel van die klasgenootje dingetjes die hadden ''teveel huiswerk'' om ff 5 minuten te stemmen. Ik bedoel maar de meeste van die mensen leven echt in een ander wereldje. Zeker de leeftijd eerder omhoog dan omlaag.

Tyskie 12 March 2002 23:27

Gelul, 18 jaar is de grens. Dan weet je zeker dat het geen kindertuin wordt. Mensen kunnen nog lang zat stemmen, dat komt allemaal wel....

Sommige mensen kunnen nog neit eens na hun 18e fatsoenlijk nadenken over stemmen... Zie het Fortuyn-circus... Als je leest wat die man allemaal wilt, dan lach je je toch dood... Computers van scholen weg, geen geld meer voor onderwijs en zorg... Flikker toch op met die malloot!

Nightwolf 12 March 2002 23:41

I agree with you on that one |:(

Tyskie 12 March 2002 23:45

Hou ns stil joh, je verpest mijn 'tyskie-roelt-het-forum-actie' :D :D

Nightwolf 12 March 2002 23:47

krijg ik er wat voor als ik stil ben dan? :p

Tyskie 12 March 2002 23:48

Nee, en nou mag je weer gewoon posten hoor, ik heb mijn doel bereikt en kan gaan slapen :D

Nightwolf 12 March 2002 23:51

dan gaan we vanaf nu weer ontopic ;)

Annuh 13 March 2002 15:29

Citaat:

Originally posted by dext0r
nee idd !,

absoluut niet, je moet mensen hebben die mogen stemmen met een beetje fatsoenlijke kijken op zaken
ik zie het al voor me , zitten we hier strax met een telekids community ;/

vink ook ... je kan maar moeilijk kinderen van 10 ofzow gaahn laten steemmeh

je kan ze misschien in sommege dingeh wel mee lateh bepale maaah ik vin van nieh!

Bird Of Prey 13 March 2002 16:15

Citaat:

Originally posted by LoeLoe
Hmmz als ze iedereen boven de 16 stemrecht willen geven moeten ze ook zorgen dat we daarvoor een vrije dag voor school krijgen..wel zo eerlijk:+
zullen ze t vast telkens op een zaterdag gaan plannen...

Bird Of Prey 13 March 2002 16:20

Citaat:

Originally posted by Tyskie
Gelul, 18 jaar is de grens. Dan weet je zeker dat het geen kindertuin wordt. Mensen kunnen nog lang zat stemmen, dat komt allemaal wel....

Sommige mensen kunnen nog neit eens na hun 18e fatsoenlijk nadenken over stemmen... Zie het Fortuyn-circus... Als je leest wat die man allemaal wilt, dan lach je je toch dood... Computers van scholen weg, geen geld meer voor onderwijs en zorg... Flikker toch op met die malloot!

idd, hij heeft wel wat goede plannen, maar computers weg, t heeft godver 2 jaar geduurd voordat er eindelijk bij ons op school computers waren!

school nie meer subsidiëren, ok, tis moeilijk om te zeggen, maar omderwijs is toch wel belangrijk, het geeft de jeugd de toekomst.

en geen geld meer in de gezondheidszorg?! zullen we ns zien hoe hij zich eruit gaat lullen als hij ns zwaar ziek word en dan smeekt om meer subsidies...

Fade of Light 13 March 2002 18:47

2 redenen waarom niet:

1) Kinderen weten er in het overgote gedeelte niet genoeg van af. (bijvoorbeeld de verkiezingsprogramma's)

2) kinderen kunnen te makkelijk gemanipuleerd worden door ouderen

JJzD 13 March 2002 22:29

te makkelijk manipuleerbaar en weinig zicht op de gevolgen

zometeen krijgen we een partuij aan de m8 omdat ze de snoepprijs willen verlagen

!Y!US!C!30X 29 April 2002 20:49

Kijk kinderen die hebben ook hun ergenissen in de maatschappij,
Rond een jaar of 13 begin je ook aan dingen te ergen
(zoals gezondsheidszorg/asielenbeleid) dus ik vind zelf dat je rond een jaar of 15 stemrecht moet krijgen..

MilkyWayz 30 April 2002 19:59

Citaat:

Originally posted by !Y!US!C!30X
Kijk kinderen die hebben ook hun ergenissen in de maatschappij,
Rond een jaar of 13 begin je ook aan dingen te ergen
(zoals gezondsheidszorg/asielenbeleid) dus ik vind zelf dat je rond een jaar of 15 stemrecht moet krijgen..

maar er zijn altijd nog kindjes van 15 die zich gedragen als een kutje uit groep 6..

Mjah ik zou geen reden zien om de leeftijd te verlagen.
Je zou opzich best een apart ding kunnen doen voor de mensen van 15 tot de 18, dat zij hun stem uitbrengen in een speciale verkiezing, en dat je de uitslag (of hoe je et wil noemen) voor 1/4e deel laat meetellen ofzo..Maar dat is ook weer zo'n heel gedoe, neuh, ik ben er tegen om de leeftijdsgrens te verlagen.

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:47.

Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.