Enkele bericht bekijken
Oud 2 September 2004, 22:43   #9
anemic
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ongegrond generaliseren heet zo iets. Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden, het heeft eigenlijk zelfs niets met hun godsdienst te maken. De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen. Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak. Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.

Geloof me trouwens maar dat de landen die je in je rijtje noemt wel degelijk ook onder druk staan van de VS. Even afgezien van Iran proberen landen als Pakistan, Syrië en Libië echt wel wat tegen terrorisme te doen. Ze hebben alleen niet altijd de middelen en de steun onder delen van de bevolking om taaie groeperingen effectief te bestrijden..
weet je wat ik een beetje jammer vind..
dat is dat ik echt weinig moslims gezien heb die zich er TEGEN uitspreken..
zwijgen is instemmen toch?
kortzichtig of niet, ik heb nu al een redelijke afkeer tegen moslims en dat zal het alleen maar vergroten als ze een nederlander onthoofden voor de tv..
ik zie het moslim geloof als een ZEER serieus gevaar voor onze christelijke samenleving en ik zal niet degene zijn die jou kleinkinderen komt redden van het hoofddoekjes dragen als hier over 70 jaar meer moslims dan christenen wonen..
dit is een simpel doorrekensommetje van geboorteratio's.

moslims kunnen kritiek op hun geloof totaal niet hebben. Christenen hebben hun portie kritiek al 300 jaar geleden gehad en krijgen dit overigens nog steeds.
en natuurlijk zal vast niet iedereen slecht zijn, maar take a stand..
en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
  Met citaat antwoorden