Enkele bericht bekijken
Oud 3 September 2004, 14:45   #13
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
weet je wat ik een beetje jammer vind..
dat is dat ik echt weinig moslims gezien heb die zich er TEGEN uitspreken..
zwijgen is instemmen toch?
kortzichtig of niet, ik heb nu al een redelijke afkeer tegen moslims en dat zal het alleen maar vergroten als ze een nederlander onthoofden voor de tv..
ik zie het moslim geloof als een ZEER serieus gevaar voor onze christelijke samenleving en ik zal niet degene zijn die jou kleinkinderen komt redden van het hoofddoekjes dragen als hier over 70 jaar meer moslims dan christenen wonen..
dit is een simpel doorrekensommetje van geboorteratio's.

moslims kunnen kritiek op hun geloof totaal niet hebben. Christenen hebben hun portie kritiek al 300 jaar geleden gehad en krijgen dit overigens nog steeds.
en natuurlijk zal vast niet iedereen slecht zijn, maar take a stand..
en ik weet neit waar je woont, maar misschien lul je anders als je een maandje in den haag woont.
De meerderheid van de gematigde moslims keert zich echt wel af van de radicale idioten die er in onder andere Irak een bende van maken. Wat moet de gemiddelde moslim volgens jou doen dan? Dagelijks protestmarsen lopen? Weet je wat ik een beetje jammer vind? Dat mensen zoals jij geen onderscheid kunnen maken en onschuldige mensen aanpakt op het gedrag van terroristen die niets meer met de Islam te maken hebben. Overigens, als Nederland een christelijke samenleving zou zijn, dan zouden we net zo radicaal zijn als wat de moslimfundamentalisten willen, namelijk een religieuze samenleving in een religieuze staat. Gelukkig leven we in een seculiere staat, waar religie en staat gescheiden zijn. Kom dus niet aan met bullshit over Nederland dat als Christelijk land bedreigd wordt door de moslims. Jaja, omdat het aantal moslims toeneemt in Nederland, moeten mijn kinderen over 70 jaar hoofddoekjes dragen. Wat een theorie zeg, sorry maar dat is nauwelijks serieus te nemen

Waar ik woon is absoluut niet relevant voor deze discussie. Overal in Nederland en in de wereld kom je namelijk in aanraking met moslims en als je bereid bent enigzins genuanceerd tegenover anderen te staan, dan zul je ontdekken dat niet iedere Nederlandse moslim de Heilige Oorlog aan het Westen verklaart. 'De moslim', de gegeneraliseerde gelovige zoals jij die schetst, bestaat niet. De hardliners binnen elk geloof ter wereld kunnen bijzonder slecht tegen kritiek op wat in hun ogen de enige waarheid is, maar dat is niet eigen aan de Islam, dat zul je overal zien.
  Met citaat antwoorden