Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Wat is er moeilijk aan? De zaken liggen heel duidelijk hoor: er is een religie met honderden miljoenen aanhangers en een relatief klein percentage terroristen misbruikt dit geloof en gebruikt in naam van de Islam geweld. Radicale groeperingen en fundamentele mensen zijn er in ieder geloof. De terroristen onder hen druisen tegen alle basisregels van dat geloof in en moet je dus ook niet in één adem noemen met gelovigen die er niets mee te maken hebben. Je hoeft niet in een boerderij te wonen om te weten dat het niet 'de Islam' is die aanvalt, maar terroristen (moslim-FUNDAMENTALISTEN).
Hier begrijp ik dus werkelijk niets van.
Denk je nou echt in simpele patronen als 'moslims' tegen de rest?
|
Ik ben realistisch en ik denk dat die groeperingen toch relatief veel steun krijgen onder de gematigde Islamitische bevolking. Jij doet het rooskleuriger overkomen dan het in werkelijkheid is. De basisregels van de Islam zijn natuurlijk goed en ik heb ook veel respect voor de Islam in vroegere tijden, waar het de verfijnste cultuur op aarde was, maar nu is het gewoon een barbaars geloof. Of laat ik het zo zeggen het wordt barbaars uitgevoerd. Terrorisme is slechts 1 van de vele barbaarse producten.
(beetje matig dat je wel een reply weg haalt, maar er vervolgens wel op reageerd)