Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En zo denken idd al die moslims nu precies. Het ligt nooit aan hun, zij zijn altijd het slachtoffer. Daar word ik pas kotsmisselijk van.
|
Laat ze lekker! Laat ze lekker elkaar de koppen inslaan; of grijp in om legitieme reden, anders heb je totaal het recht niet om in te grijpen, het is niet jou land.
Citaat:
Jij haalt nu conflicten aan die al lang voor Amerikaans ingrijpen aan de gang waren en vervolgens projecteer jij het zo dat het lijkt alsof Amerika de aanstichter is van het geweld in Israel Irak en Afghanistan.
|
Dat zeg ik niet, maar men lost het in ieder geval níet op. De VS zijn een militaire grote macht, maar in vreemde landen heeft men absoluut geen kaas gegeten van oorlogsvoering.
Daarnaast blijkt maar weer dat lang niet de hele bevolking erop zit te wachten. Een kleine groep fanatiekelingen zorgt voor meer onrust in die landen dan ooit tevoren. Daarnaast viel men Irak aan louter voor de olie, iets dat al helemáál niet legitiem is.
Citaat:
De VS zijn een wereldmacht, met ongekende economische en militaire kracht. Je moet blij zijn dat dit land zich inzet over de gehele wereld. Vaak worden alleen de negatieve kantjes van deze zaak belicht, maar het feit dat de gehele wereldeconomie voor een groot deel steunt op het Amerikaanse kapitalisme dat vergeet je even voor het gemak. Dat amerikaanse militaire miljoenen mensen beschermen tegen moordlustige regimes wordt er ook niet bij verteld.
|
Inzet voor de gehele wereld?!?!?!?! Laat me niet lachen, inzetten voor zichzelf! Omdat men voor schut werd gezet op 11-9 moest Afghanistan worden aangevallen. Omdat de olie goedkoper kan Irak, en om niets anders! Iemand die werkelijk geloofd dat de grote Bush het beste voorheeft met de Irakezen is wel heel erg naïef

En met die florerende economie valt het ook wel mee. Amerika kan de wereld veel goeds bezorgen, maar door Bush zijn beleid gaat het er alleen maar slechter op.
Citaat:
Je doet net alsof de VS ook maar de steun van inferieure landen nodig heeft.
|
Laat ze in dat geval ook lekker met rust