bij ons werd er 's ochtens aan de poort met waterballonnen gegooid. iedereen had van die witte papieren overalls aan. we hadden met draghekkens een parcours afgebakend en zij die niet verkleed waren volgens het thema (nl. superhelden) werden daar bekogeld. de klassen waren versierd en er was binnen ook een soort hinderniussenparcours. in 1 klas lagen en hingen zo'n 500 blikken pepsi max, die leraar is daar immers verslaafd aan. zo'n dingetjes.
dan tijdens die ochtend nog wat dingen in orde gedaan voor de show 's middags. we hebben ook donuts uitgedeeld in de hele school. 's middags was er dan een speciale maaltijd met voorgerecht en zo voor de zesdejaars en de leerkrachten. daarna begon de show.
de show was niet zomaar een verzameling sketches, maar een verhaal. de directrice was ontvoerd en er waren superhelden ingeschakeld om haar te zoeken. de directrice speelde ook mee en zo. en overal waar de superhelden gingen, was er wel iets aan de gang. ofwel was er een modeshow (waar de mode onder de leerkrachten werd getoond), ofwel waren ze in de superheldenschool waar ze een les in stoer doen kregen van Snellen Hugo (leraar wiskunde, parodie op Snellen Eddy van Chris Vandendurpel).
we hadden enorm veel filmpjes gemaakt. als je dit ook wil inlassen in de show, moet je al een hele tijd vooraf beginnen. een vriendin van me en ik hebben de hele show geschreven en in elkaar gestoken, maar ik raad je aan dat met meerdere te doen. We hadden ook een Surprise act: Sliek de Zeesterre. een blankenbergse groep.
Je mag ook de show niet te lang laten duren, want dan begint dat tegen te steken voor de toeschouwers.
na de show was er nog een receptietje in onze sweetshop en dan 's avonds gingen de zesdejaars uit eten met de leerkrachten. beste gezellig, maar we waren kapot.
de donderdagnacht hadden we de hele nacht gerepeteerd. een leraar was mentor en is daar ook de hele tijd gebleven.
het was een fijne dag, maar er kroop veel werk en voorbereiding in.