Onderwerp: Hokjesgeest...
Enkele bericht bekijken
Oud 14 September 2004, 10:33   #30
lieve colafles
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Vertel? Als ik ontken dat het hokje bestaat, bestaat het gewoon niet. Het hokje is niet iets wat gedefiniëerd of universeel bekend is. Het is maar wat men tegen je zegt wat je aan neemt als hokje. Ik denk niet in hokjes, men is zoals die is, als ik iemand nier mag, mag ik iemand niet. Waarvoor zou het hokje dan dienen? Wat zou de reden zijn voor hokjes?
Hokjes zijn strak gedefiniëerde zaken, zoals je bij wiskunde nodig hebt. De mensheid kent geen hokjes.
daar heb je een punt, iederen heeft zijn eigen waarheid.. dus als jij iets ontkent bestaat het niet..
maar daar schiet je niets mee op..

Dat jij niet in hokjes denkt dat is mooi voor je..

Ik ben er van overtuigd dat je hersens ordenen in hokjes (correct me if I am wrong) maar mijn hersenen sorteren mensen uit op uiterlijk.. Dus als iemand de uiterlijke/innerlijke kenmerken heeft die gelijken aan kenmerken van iemand die ik ken, associeer ik die twee personen met elkaar.
Dat is niet negatief.. want zolang je de persoonlijkheden van die twee personen uit elkaar kan halen is er niets fout aan..

Want, sorry dat ik het zeg, het is toch zo dat mensen die zich kleden als een skater, skater zijn.. idem met gothic, alto, breezah.. Je kleedt je zoals je gezien wilt worden en je prettig voelt.

Mensen plaatsen mensen in hokjes om te ordenen. En nogmaals dat is niet negatief zolang je iedereen maar een kans geeft zich als individu te manifesteren.

het hokjes denken is volgens mij het hele probleem niet.. het probleem is dat mensen negatieve eigenschappen aan bepaalde hokjes toekennen

Laatst aangepast door lieve colafles : 14 September 2004 om 13:45
  Met citaat antwoorden