Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ongegrond generaliseren heet zo iets. Het is niet zo dat alle moslims willekeurig mensen gijzelen en vermoorden, het heeft eigenlijk zelfs niets met hun godsdienst te maken. De meerderheid van de moslims zal dat overigens beamen. Gevaarlijk is het omdat dit soort 'tegenaanvallen' tegen gelovigen en moskeeën even onschuldige mensen treft als zij die aangevallen worden in Irak. Dit zaait haat, wellicht een voedingsbodem voor de uitbreiding van het kleine percentage achterlijken die in naam van de Islam als barbaren te keer gaan in Irak en als terroristen in andere delen van de wereld.
|
Dat is dus niet waar, ik heb met een ander persoon op dit forum ook pas een discussie hierover gehad en die misbruikte haar macht door het onderwerp te sluiten.
Maar het gaat hier niet om generalisatie het is wel degelijk zo dat er angst en haat gevoelens worden opgeroepen bij de groep/geloof moslims op het moment, net zoals dat na de tweede wereldoorlog bij de duitsters zo was.
Ik zeg hiermee niet dat dit goed is of dat alle moslim's slecht zijn, ik zeg wel dat ik uit eigen ervaring in deze buurt (bekend als het ghetto van gouda) het meerendeel van de moslims onaangepast, asociaal en crimineel is.
Het was hier trouwens feest drie jaar geleden 11 september (en een paar dagen terug werd dat even overgedaan)
Breder gezien is iedere moslim organisatie die een Ji-haat of weet ik veel wat afkondigd natuurlijk weer water op de hete plaat.
Je kan nu wel roepen "generalisatie" maar hiermee ontken je dus de grote angt en onrust gevoelens bij veel mensen.
Natuurlijk zijn er goede moslims en die zullen nu onterecht worden aangekeken, of zich extra moeten bewijzen, dat hebben ze aan hun extremistische geloofsgenoten te danken, die deze gevoelens hebben aangewakkert.
Als het christenen waren geweest die bijvoorbeeld de wtc torens hadden gerampt dan waren anderen daar ook op aangekeken.
Dus waarom wordt er meteen met termen gegooid als er MOSLIM tussen staat, wat hebben hun gedaan dat ze zo'n beschermingspositie hebben ?
In landen met een minder sterke positie zie je dat burgers sneller zelf het recht in handen nemen zo ook hier, natuurlijk moet je dit niet willen maar het gebeurt.
wellicht hier ook als het zo doorgaat als nu.