Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Ook maar ff knipje
|
Het klopt dat er mensen zijn gepakt die naar zeggen van de overheid staatsgevaarlijk waren en mogelijkerwijs een aanslag gepland hadden. Het grote probleem bij deze overheid is alleen dat men teveel sensatie zoekt achter het nieuws zonder eerst een gedegen onderzoek te doen naar de reëele dreiging. De feiten die men in het nieuws brengt geven voor mij als burger alleen maar een ABC'tje...
Foto's van locatie maken + wapen = aanslag. Maar het gerechtshof is niet voor 1 gat te vangen en gaat wél opzoek naar niet onderzochte feiten, waaruit misschien wel weer eens kan blijken dat justitie zich heeft blind gestaard op een kale kip. Dat is vorig jaar geloof ik nog gebeurd. Er is een lading mogelijke terroristen aangehouden met banden met de terroristen uit Spanje. Uiteindelijk zijn ze (bijna) allemaal weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs voor de ten laste legging, namelijk het voorbereiden van een terroristische aanslag. De overheid staat met een bek vol tanden en heeft in de ogen van de burgers gefaald. Weg is je krediet.
Maargoed, het zou best kunnen dat ze nu wel beet hebben en dat het verhaal rond gebreid kan worden. Ik vind het in ieder geval een vreemde gang van zaken die bij mij het vertrouwen in de overheid doet kelderen en het gevoel van reëele dreiging doet wegebben.