Turkije
Het andere Turkije
Ooit zijn Turken naar Nederland gekomen. Die tijd was Turkije niet modern. Net zoals alle andere landen.
De Turken in Nederland hebben sinds die tijd in Nederland zo geleeft hoe het toen in Turkije was.
In de loop van de tijd, heeft Turkije zich ontwikkelt. De Turken in Nederland hebben die ontwikkeling niet megemaakt. Daarom zijn er in Nederland, Turken die niet 'westers' zijn. Door deze Turken, denken veel Nederlanders dat Turken in Turkije net zoals deze mensen zijn. Dat klopt dus niet.
De geschiedenis van Turkije is een estafette van beschavingen, culturen en religies. Atatürk en de andere oprichters van de moderne republiek kozen de naam van de nieuwe staat in 1923 zorgvuldig. het is niet de 'Turkse republiek', want dat heeft etnische connotaties. het is de Republiek van Turkije, Turkiye Cumhuriyeti.
Door Atatürk is Turkije de EERSTE ISLAMITISCHE LAND WAAR DE ISLAMITISCHE LEIDERS NIET AAN DE MACHT KWAMEN!
Atatürk heeft de 'Arabische Cultuur' in Turkije verwijderd.
Wat is eigenlijk de Arabische Cultuur? Ik zal een voorbeeld geven. Volgens de Arabische Cultuur is het goed dat Bin Ladin de World Trade Center heeft aangevallen. Dat is volgens hen wat de Islam wilt. Ten eerst, alle geloven willen Het Goede voor de mens. Daardoor zijn ze ook bestaan. Hoe kan iemand dan onder de naam van een geloof zo iets doen? Dat hij zo denkt heeft niet met zijn geloof te maken maar met zijn cultuur.
Dit was in het kort antwoord op de onduidelijkheden in deze forum.
Nou ff over de Toetreding. Economisch gezien zou ik niet willen dat Turkije lid wordt van de Eu. Waarom niet? Omdat economisch gezien turkije het beter doet dan veel andere EU landen. Turkije heeft alles binnen. Turkije kan alles zelf produceren. De zon en de sneeuw heeft het land 24 uur. Turkije heeft niemands hulp nodig om behoeften te bestrijden. Maar waarom wilt Turkije dan zo graag de EU? Turkije wilt de Eu door Politieke redenen. De wereld begint langzaam uit blokken te bestaan. Als dit gebeurd moet Turkije niet in zijn eentje zijn.
(Voor het geval dat er mensen zijn die niet geloven dat Türkije niet door economische redenen bij de EU wilt, zal ik de kleinste voorbeeld geven die ik dit jaar heb megemaakt. Als je in Griekland 160 km wilt afleggen op de snelweg, moet je 28 euro betalen aan de overheid. In Turkije is dat maar vijftig euro cent voor ongeveer 1200 km.)
Tot slot, wisten jullie dat,
1. de rijkste familie in Turkije de 8. komt op de wereld welvaart lijst! Familie Sabanci
2. er in Turkije minder hoofddoekken wordt gedragen dan in de EU
3. de jonge Turkse ontwerpers gevraagd worden in de modehuizen in Parijs
4. de tulp, Nederlands nationale symbool, uit Turkije komt
5. de Republiek van Turkije in 1923 werd uitgeroepen, maar de Hollandse Bank Uni- nu ABN AMRO- in 1921 al een vestiging opende in Turkije
6. Turken in Nederland zich in Turkije niet kunnen aanpassen en daardoor als een buitenlander gezien worden
7. Turkije op de Olympische Speler in Athene met 3 Goud 3 Zilver en met 4 Brons de 22. is geworden van de 76
Laatst aangepast door Lale : 19 September 2004 om 23:34
|