Naja, de mindere teams doen dat nu ook al om ook maar een punt eruit te kunnen slepen. Voor de rest is het meestal zo dat een kwalitatief beter team het echt wel af kan maken in een verlenging. Alleen al omdat deze door de kwaliteit waarover ze beschikken minder vermoeid raken dan de teams die met de kont tegen de goal gaan hangen en met man en macht moeten verdedigen (ook dat is namelijk slopend, zowel conditioneel als mentaal). Ik ben er zelf overigens geen voorstander van.. Ik vond het alleen geen slecht idee, ik heb gekkere dingen gehoord..
Ik ben overigens meer een voorstander van het afschaffen van buitenspel. Die regel voegt totaal niets toe aan het voetbal. Maakt alleen het veld kleiner, waardoor het voetbal dus dichter op elkaar komt te staan en dus minder aantrekkelijk om te zien is. Bovendien worden er daardoor méér overtredingen gemaakt, wat weer niet ten goede gaat aan het spel. 90 min. voetbal van nu staat ongeveer gelijk aan 70 min. echte speeltijd. Dat is natuurlijk belachelijk. Bovendien vermijd je ellenlange discussies over assistent scheidsrechters die een buitenspel al dan niet goed beoordeeld hebben. Het is een zwaar irritante regel!
|