Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dit slaat natuurlijk nergens op want hij heeft nooit in de 2e kamer gezeten.
|
Dat zeg ik ook niet? Hij heeft niks in de 2e Kamer naar voren gebracht.. dús heeft hij niks betekend. Dat hij een boek schrijft is leuk, maar daarmee heb je nog geen directe macht om wat te veranderen.
Citaat:
Volgens mij worden veel van zijn programma punten die ook staan in zijn boek de puinhopen van 8 jaar paars, regel recht gekopieerd in het partijprogramma van de VVD CDA en zelfs PvdA. Denk aan vreemdelingenbeleid en veiligheid, maar ook aan de manier waarop radicale islamitische instellingen en personen worden aangepakt. Zelfs de PvdA wil nu zo min mogelijk asielzoekers binnenhalen en verplichte tot het nemen van een inburgeringscursus
Ook het saneren van de zorg en onderwijs wordt in Balkenende II uitgevoerd. IPV dom geld inpompen
|
Op de manier waarop hij dit verkondigde is dit dus nooit naar voren gebracht, pure onzin. Zijn begrippen zijn zo rekbaar dat iedere slemiel er een eigen interpretatie aan kon geven. Dat was mede zijn kracht.
Citaat:
Dit soort punten waren voor de opkomst van Pim Fortuyn onbespreekbaar en stonden allemaal letterlijk in zijn boek vermeld. En indirect heeft dit gezorgd voor een verrechtsing van de Nederlandse politiek (wat ik zeer wenselijk vind) Waardoor je nu niet meteen als fascist wordt uitgemaakt als je zegt dat je het een slechte zaak vind dat er wijken zijn in Amsterdam waar het wel klein Rabat lijkt. De constante discriminatie van politiek rechts georiënteerde is enigszins gestopt. Als zelfs mensen in aan de linkerkant van de 2e kamer zeggen dat hij een fenomeen was en instemde met het vernoemen van een zaal naar hem, dan zegt dat wel genoeg.
|
Mja en waar zit de winst nu dus? Kan best zijn dat ze eventueel wat overnemen. Daarover oordeel ik dus nog niet eens, aangezien ik niet alle partij programma's ken. Maargoed wat is nou zijn meerwaarde voor Nederland? Dat je nou meer zegt dan voorheen? Dan kunnen we beter maar elke personage die een 'taboe' heeft doorbroken gaan opnoemen en dat zijn er nogal wat. Zijn mogelijke bijdrage (nogmaals, ik oordeel niet eens over wat er daadwerkelijk waar is van jouw verhaal) staat dus in het niets bij vele anderen.
Hij kon een stevige babbel houden en mensen overtuigen, direct toegegeven. Maar tussen praten en doen zit een wereld van verschil. Die wereld heeft hij nooit kunnen overbruggen.
Maargoed ik denk dat we offtopic gaan, dus voordat we weer problemen krijgen... on-topic maar weer.