Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
groot forum , er zijn ongeveer 100-250 actieve gebruikers op 1 dag en in totaal 5000 geregistreerde gebruikers ....
kan dat wel ? en als ik een 2046 kbps download met 512 kbps upload neem , is het dan wel mogelijk ?
|
Hiermee verminder je alleen de pijn.. pijn doet het nog

Zorg op zn minst voor een upload van >1024kb. Zo kan je iig nog internetten en een paar users laten forummen. Maargoed.. bedenk wel heel goed. Je kan dus nooit meer full speed muziek, films, games, apps, etc downen. Ja 's nachts misschien, verder verpruts je je complete lijn ermee.
Maargoed, als je deze aantallen gebruikers wil laten deelnemen zou ik liever een stabiele 10mb lijn hebben.
Verder punten om niet te vergeten: als beginner een drukke webserver opbouwen vraagt er om, om gehackt danwel (d)dos'ed te worden, dus laat iemand met verstand zoiets regelen en kijk evt. mee. Firewall op zn minst noodzakelijk, en dan niet je standaard routertje, winxp of zonealarm of noem die el cheapo rotzooi maar op.
Verder heb je geen recht op vergoeding of wat dan ook als je ADSL lijn dood valt, je moet je server goed onderhouden want ook daar heb je geen extra service bij.
Vergeet ook je back-ups niet, wel apart van je server bewaren. Denk aan je DNS, is je ip static danwel dynamic. Bij dynamic ip wordt et alleen nog maar onzinniger om het zelf te doen.
Verder: leuk idee, ik heb et vroeger ook gehad, maar totaal absoluut niet haalbaar. Een normale ISP geeft goede service tegen een niet zelf concurreerbare prijs.
Hopelijk heb je iig een idee om te beginnen