Ik maak me pas zorgen als een kabinet te veel naar z'n burgers gaat luisteren. Als het goed is zitten er in de burger vertegenwoordiging experts op alle gebieden, dus die moeten tot acceptabele beslissingen komen. Dat dit niet altijd het geval is blijkt nu ook wel. Maar daarom zal ik nog niet zeggen dat de burgers meer inspraak moeten hebben. Uiteindelijk zullen zij ook alleen maar beslissingen nemen die hen ten goede komen en al helemaal niet strategisch doordacht zijn.
Verder is de positie van dit kabinet per definitie al wankel vanwege de zwakke economie waardoor zij niet snel het vertrouwen zullen krijgen van het volk. Om om die reden dan een kabinet te laten vallen zie ik ook niet zitten. Geen enkele partij die het beter zou doen, uiteindelijk zitten ze allemaal in hetzelfde schuitje. Ik geef ze liever de kans om te laten zien wat ze waard zijn. Mocht er daadwerkelijk groei optreden in Nederland wegens het gevoerde beleid, dan neem ik mn petje af voor de zware besluiten. Omgekeerd is ook net zo goed mogelijk, als ze het alleen maar verergeren, dan stem ik ze compleet weg bij de volgende verkiezingen.
|