Enkele bericht bekijken
Oud 7 October 2004, 17:02   #17
klootzak
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
knip

Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat dat geloof niet hoord in de westerse samenleving die democratie als speerpunt heeft.

Het is een feit dat de koran niet vrouwvriendelijk is.

Alleen de gedachte achter die hoofdoek als, een vrouw moet zich onaantrekkelijk maken en een man mag zich kleden zoals hij wil, is al oneerlijk niet ?

als mannen in dat geloof nou ook verplicht waren zichzelf minder intressant te maken, dan was er sprake van gelijkheid.

Er zijn nog veel meer vrouwonterende dingen in de koran maar ik heb geen zin om allelei refentie matteriaal op te spitten, daarbij wijkt dit dan af van de discussie die gaat over een hoofdoek.

Los daarvan gaat het gewoon ook om een principe baseball petjes mogen niet, longsdale shirts mogen niet, etc.

Alleen een geloof is niet genoeg, ze passen zich maar aan, en als ze dat niet willen kiezen ze maar om terug te gaan naar hun dictoriale land waar in sommige landen een moord goed is als een man denkt dat zijn vrouw vreemdgaat.

Helaas wordt dit beleid niet consequent uitgevoert, zou werd in de tijd dat ik nog op school zat een groepje met een legerpak met nederlandse vlag erop aangesproken omdat het racitisch zou kunnen zijn en mogen jassen truien en weet ik veel wat met een marrokaanse vlag wel.

Los daarvan zou het wel mooi zijn als dit soort dingen in de wet worden opgenomen zoals frankrijk dat voorkomt situatie's zoals bovenstaand voorbeeld en zorgt uiteindelijk voor minder provocerend gedrag(of maakt het in ieder geval strafbaar)
  Met citaat antwoorden