Daarmee onderschat je Lee en Alex toch... En Gomes heeft wel de kwaliteiten om uit te groeien tot een keeper met een meerwaarde, ook al oogt hij tot dusverre nog lang niet altijd zeker (vooral met terugspeelballen).
Song speelde ook een geweldig WK en zijn eerste wedstrijden in Nederland waren ook absoluut van hoog niveau. Helaas heeft hij dat niet vast weten te houden. Maar ik kan zo geen goede Nederlandse vervanger bedenken.
En Sonck is op zich ook geen verkeerde speler, alleen past hij absoluut niet in het Ajax-systeem. Leuk trouwens dat je Kezman wel een meerwaarde noemt en Sonck niet. In principe zijn het twee dezelfde soort spelers. Weinig techniek, veel scoordrift. Misschien is Sonck in potentie zelfs beter dan Kezman, alleen zit hij bij de verkeerde club...
Ik denk dat op het moment bij de topclubs wel een goede mix staat van Nederlanders en buitenlanders met een meerwaarde. Sowieso moeten topclubs meer internationaal denken. Maar juist bij kleinere clubs vraag ik me af wat ze in hemelsnaam met al die buitenlanders moeten. Bij De Graafschap valt het nu wel mee (hoewel elke willekeurige buitenlander daar wel een versterking zou zijn

), maar juist die toestanden met dat samenwerkingsverband met Udinese zouden uitgebannen moeten worden. En wat is de meerwaarde van zo'n Klak bij jullie? Of van Lachambre bij Roda JC? Ook bij PSV zitten dat soort spelers natuurlijk, een Dilevski (hoewel die nu naar de Spurs is) of Wilson zijn natuurlijk onnodig.