Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mic10024
Net als jullie ben ik er ook niet echt mee eens.
Je kan pas over liefde spreken "als"het van twee kanten komt. Natuurlijk begint de liefde eerst vaag. (Als ik naar mezelf kijk althans).
Voor dat ik iets kreeg met mijn huidige vriendin waren we gewoon vrienden. Ik vond haar in eerste instantie niet eens leuk. We vonden elkaar wel aardig, maar voor zover ik weet was dat ook alles.
Zij zelf had een oogje op een andere jongen. En het kwam niet in mijn hoofd op om me daar mee te bemoeien. Hoe ik haar eigelijk leuk ben gaan vinden vraag ik me nog af. Het overkomt je gewoon.
Ons eerste afsprakje (samen) was eigelijk meer als grapje bedoelt. Ik moest kerst verlichting ophangen en zij bood aan om me te helpen. Langzaam groeide we dichter naar elkaar toe. Ik denk zelf zonder het te weten. Zij vond die ene jongen ineens niet meer leuk. En ik kreeg haar niet meer uit mijn hoofd. Raar want zo ver ik wist was ik niet verliefd. (Ik kreeg geen warm gevoel als haar zag, laat ik het zo zeggen).
De liefde (verliefdheid) kwam inderdaad vaag opzetten. Het was er niet ineens. Maar ik/zij konden er niet meer omheen.
Naar lang verzweigen heb ik toch me hart geleegd bij haar (niet dramatisch hoor). Maar het bleekt van twee kanten af tekomen.
Zo begon het tien maanden geleden.
Liefde is geen illusie. Totaal niet zelfs. Liefde is kunnen huilen met elkaar, kunnen lachen met elkaar, kunnen ruzie maken met elkaar om het vervolgens weer uit te kunnen praten.
En het aller belangrijkste is van elkaar kunnen houden. Dat is liefde. Als je echt van iemand houd merk je dat wel.
Het is natuurlijk ook veel geven en nemen. Ik moet vaak naar (zo ervaar ik het) gezeur van mijn vriendin luisteren. Maar ik heb daar begrip voor. Zij ziet dat "gezeur" natuurlijk als een opgekropt gevoel dat eruit moet. En ik heb dat natuurlijk ook wel eens.
Mijn vriendin is ook snel jaloers. Nu is het aan mij om daar rekening mee te houden. Verder gaat alles al tien maanden vlekkenloos. Hoewel vrienden van haar al ruzie's begonnen te maken bij vier maanden. Dat zegt natuurlijk ook niets want die twee zijn na al ondertussen veertien maanden bij elkaar.
Misschien snappen jullie niet wat ik hiermee wil zeggen. Maar dit is wat ik onder liefde versta.
|
allemaal leuke verhalen , lees je in 1 keer dit strontverhaal