OOOH dat ga ik ook een keer maken ! gerookte zalm

martijn vind dat alleen niet lekker dus heb ik de hele pasta voor mezelf
en vanavond heeft mn opa het recept voor zijn overheerlijkste kruimelvlaai op mijn moeder en mij overgedragen

maar het recept is geheim
kheb wel wat handige tips voor als je taart gaat maken:
-gebruik patent-bloem. gewone bloem is goed voor bijv. brood, maar patent-bloem (tarwe) is goed voor zo'n taartdeeg
-om deeg van je handen te krijgen: doop ze even in de bloem en dan goed langs elkaar wrijven; schrob je alles er zo af
-eerst aluminiumfolie in de springvorm doen en dan goed invetten, dan gaat de taart er het mooist uit
-voor deeg uitrolen: men neme een lang stuk plastic folie (van dat doorzichtige wat zo snel op elkaar plakt). aanrecht (of wat dan ook) goed instrooien met bloem, folie erop, bloem op de bovenste helft van de folie, klont deeg erop en een beetje plat maken, goed bloem op het deeg, onderste helft van de folie over het deeg doen. (deeg ingepakt

) en dan met de deegroller (of een fles ofzo) uitrollen. heb je niet zoveel last van dat geplak aan het aanrecht
-als de deeg in de springvorm zit er wat paneermeel in strooien om vocht op te vangen! dikke laag mag bij appeltaart bijvoorbeeld.
-beetje (abrikozen)jam erin voor de smaak, beetje in de randjes zodat je niet zo'n droge dikke korst krijgt
-de vulling van de vlaai aan de buitenkant hoger dan in het midden