Eerste topper zit er op na een kwart van de competitie. PSV heeft Ajax klinisch ingemaakt. Mooi moment om eens terug te kijken hoe het er voor staat met de voorspellingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
1. Ajax
Helaas veruit de sterkste selectie. Als ze niet makkelijk kampioen worden is er gefaald in Amsterdam.
2. Feyenoord
Aantal aardige aankopen gedaan. Team kwam vorig seizoen steeds meer in vorm. Gullit is geen sterke coach, maar weet de mannen uit Rotterdam voldoende te prikkelen voor de tweede plek.
3. PSV
Te weinig scorend vermogen vooralsnog. Wel een zeer sterke achterhoede. Hopelijk weet een Farfan of Beasly de toch wel hoge verwachtingen waar te maken. Maar er zullen zeker te veel punten worden verspeeld in het begin.
4. AZ
Vierde plek is het minimale. Maar met Adriaanse en een echt goede selectie kan het zomaar zelfs nog mooier worden.
5. Heerenveen
Wel wat ingeleverd. Sibon zal een aderlating blijken, hoewel Huntelaar het niet slecht zal doen. Verbeek weet er toch Europees voetbal uit te halen.
6. NEC.
Ambities zijn torenhoog daar. Hebben een aantal zeer leuke spelers rondlopen. Maar ook te veel net-nietjes.. NEC start weer dramatisch waarna Neeskens weggestuurd wordt en Jol door heinwee gedreven NEC naar de 6e plek zal coachen.
7. Roda JC
Matige ploeg, weinig uitblinkers. Met Vloet komt het niet goed.
8. FC Utrecht
Degelijk team.
9. Willem II
Redan komt waarschijnlijk en gaat het maken in Tilburg. Team staat alleraardigst en Maaskant is gewoon een erg goede coach.
10. Fc Groningen
Groningen is de weg naar boven ingeslagen, waar een aantal middenmoters achteruit zijn gegaan. Tiende plek is een mooie stap in de ontwikkeling van Groningen.
11. RKC
Nieuwe coach doet RKC weer wat opleven itt vorig seizoen. Maar de mooie tijden onder Jol zijn voorbij.
12. Vitesse
Paar leuke spelers ingekocht, maar het totaalplaatje gaat tegenvallen. Sturing mag echter blijven zitten vanwege de clausules in zijn contract.
13. NAC
Fors ingeleverd. Dragende spelers zijn weg, wat overblijft is niet alles.
14. Den Bosch
Aardig ingekocht. Paar zeer verrassende talenten lopen daar rond... Als alles op z'n plaats valt kan er iets leuks gebeuren in Den Bosch.
15. FC Twente
Kan N'Kufo dit jaar weer spelen als vorig jaar? Wordt hij niet weggekocht? Als deze speler wegvalt blijft er erg weinig over...
16. RBC
Verrassing is weg...
17. ADO Den Haag
Niet echt sterker er op geworden. Nu Zwolle weg is en Vitesse wel flink heeft ingekocht zal het voor ADO een lastig jaar worden.
18. De Graafschap
Gewoon een zeer matige selectie.
|
Ajax, NEC en Groningen heb ik redelijk overschat. Hoewel Groningen nu toch wat beter begint te voetballen en ik van NEC toch nog wel wat verwacht. In andere topics heb ik wel gespeculeerd op onrust bij Ajax, maar dat het zo erg zou zijn en dat de prestaties er zo onder zouden lijden had ik nooit verwacht.
Utrecht (enigzins), PSV (gelukkig), NAC wat onderschat.. Utrecht valt de laatste weken weer wat tegen na een geweldige opening, maar desalniettemin heeft Booy toch weer een beter team neergezet, dan ik had verwacht. NAC doet het ook zeer goed, gezien de leegloop die daar heeft plaatsgevonden. En PSV.. tja.. Voorbereiding was ronduit waardeloos, maar daarna verliest men gewoon bijna niets meer. Alleen Arsenal en NAC wisten nog punten af te snoepen, nauwelijks ploegen weten te scoren. Nu komt een periode met zwaardere tegenstanders, maar ik zie het met vertrouwen tegemoet. De analyse die ik verderop in dit topic heb gegeven klopt bijna helemaal. Alleen VoH niet en de prestaties zijn een stuk beter dan ik had verwacht.
De rest klopt redelijk. AZ begint goed te draaien nu, blijkt gewoon nog steeds een erg goed team te zijn, ondanks dat de Willem II'ers nog niet echt van toegevoegde waarde zijn. Heerenveen met KJ heeft goed ingekocht. In dit team zit nog erg veel progressie.. Vitesse valt terug na een goede start. Grote namen staan gelukkig toch niet garant voor prestaties. Twente is ook niet veel soeps meer, terwijl de Graafschap idd veruit de zwakste ploeg is (helaas voor Tuur en Bas).
Maar er kan natuurlijk nog echt vanalles gebeuren..