Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2004, 14:14   #4
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat is dus een argument van nix he.

het gaat niet om de famillie van die betrokken personen, het is misschien spijtig dat die er indirect mee te maken krijgen, maar zou jij nog om willen gaan met bijvoorbeeld je broer als hij een kind zou hebben misbruikt, neem van mij aan dat dat in 9 v.d. 10 gevallen niet zo is, zo iemand word vaak direct uitgekotst en afgestoten.
Ja, dus? De vergevingsgezindheid is natuurlijk niet relevant voor mijn argument. Stel dat je vader een kindje verkracht en met adres en naam in zo'n register wordt opgenomen, dan ga jij me niet vertellen dat je carrière daar niet onder gaat lijden.
Citaat:

en buiten dat, het gaat hier om veroordeelde mensen, de naam van de famillie is a besmeurd op het moment dat diegene veroordeeld is.
In hun wijk misschien wel, maar als je ergens anders gaat wonen dan weet vrijwel niemand meer wie je bent. Dat is echter wel zo als je in een register staat. Dan krijg je dat mensen eigen rechter gaan spelen en die criminelen gaan opzoeken.

Citaat:

het is niets meer dan een openbaarmaking van dingen die mensen al hadden kunnen weten.
Als dat zo zou zijn dan zou er geen register hoeven te komen. Het is echter niet zo dat in een vonnis dat uiteindelijk openbaar wordt gemaakt, alle persoonlijke gegevens van de dader te lezen zijn. Ze worden namelijk gecensureerd
Citaat:

het lijkt mij dan zowieso dat die bezwaren niet opwegen tegen het voorkomen van een eventuele herhaling. en zoals vastgesteld is door meerdere onderzoekers, iemand met een sexuele afwijking kan daar nooit van genezen, hij/zij kan er alleen mee leren omgaan.

is het dan niet beter dat je het weet?
Welke bron wijst erop dat zoiets kan worden voorkomen door een openbaar register? Ik geloof daar persoonlijk niets van.

Begrijp me goed, ik wil deze mensen niet verdedigen, maar ik denk dat je op deze manier meer kwaad dan goed doet, aangezien dit soort dingen veel gevoeliger liggen dan andere delicten.
  Met citaat antwoorden