Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2004, 15:05   #5
BlackTurtle
Guest

Standaard

Ja, dus? De vergevingsgezindheid is natuurlijk niet relevant voor mijn argument. Stel dat je vader een kindje verkracht en met adres en naam in zo'n register wordt opgenomen, dan ga jij me niet vertellen dat je carrière daar niet onder gaat lijden.

stel jij nou serieus een carriere voor een jarenlang trauma?

In hun wijk misschien wel, maar als je ergens anders gaat wonen dan weet vrijwel niemand meer wie je bent. Dat is echter wel zo als je in een register staat. Dan krijg je dat mensen eigen rechter gaan spelen en die criminelen gaan opzoeken.

dat zou idd een neveneffect kunnen zijn, maar stel jezelf de vraag, zou je dat erg vinden?
van mij mogen ze namelijk de doodstraf geven voor dit soort dingen, dus ik vind het helemaal geen probleem hoor, als zo'n varken geen leven meer heeft omdat iedereen m met de rug aankijkt, en terecht zo hoort het ook

Als dat zo zou zijn dan zou er geen register hoeven te komen. Het is echter niet zo dat in een vonnis dat uiteindelijk openbaar wordt gemaakt, alle persoonlijke gegevens van de dader te lezen zijn. Ze worden namelijk gecensureerd

Door de pers ja, maar als jij naar zo'n zaak heen wilt om te kijken dan kan dat, en die vrijheid heb je namelijk, openbare rechtsgang heet dat

Welke bron wijst erop dat zoiets kan worden voorkomen door een openbaar register? Ik geloof daar persoonlijk niets van.

Begrijp me goed, ik wil deze mensen niet verdedigen, maar ik denk dat je op deze manier meer kwaad dan goed doet, aangezien dit soort dingen veel gevoeliger liggen dan andere delicten.

waarom geloof je daar niets van dan?
iedereen loopt altijd zo te schreeuwen dat de maatschappelijke controle weg is, ja vind je het gek, zoveel mensen grote steden waar niemand mekaar kent, maar als je weet waar je op moet letten als buurt of omgeving dan ben je toch actief bezig met preventie van een delict?
  Met citaat antwoorden