Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
stel jij nou serieus een carriere voor een jarenlang trauma?
|
Ja dat doe ik ja zolang het ook levens van onschuldige betreft. Controle hoeft niet door de burger zelf gedaan te worden dmv een register. Zo'n register is compleet doelloos, omdat dit soort mensen ook bij justitie bekend zijn.
Citaat:
dat zou idd een neveneffect kunnen zijn, maar stel jezelf de vraag, zou je dat erg vinden?
van mij mogen ze namelijk de doodstraf geven voor dit soort dingen, dus ik vind het helemaal geen probleem hoor, als zo'n varken geen leven meer heeft omdat iedereen m met de rug aankijkt, en terecht zo hoort het ook
|
Dat is het grote verschil tussen ons, jij bent voor eigen rechtertje spelen en geweldadige straffen en ik ben voor beschaving.
Citaat:
Door de pers ja, maar als jij naar zo'n zaak heen wilt om te kijken dan kan dat, en die vrijheid heb je namelijk, openbare rechtsgang heet dat
|
Ja, dat weet ik ook wel

Zo'n zaak is zeker openbaar, maar ik heb het over de privacy. Er wordt niet gezegd waar de verdachte bijvoorbeeld woont. Het is maar een beperkte vorm van openbaarmaking in een klein zaaltje, in tegenstelling tot een haat register.
Citaat:
waarom geloof je daar niets van dan?
iedereen loopt altijd zo te schreeuwen dat de maatschappelijke controle weg is, ja vind je het gek, zoveel mensen grote steden waar niemand mekaar kent, maar als je weet waar je op moet letten als buurt of omgeving dan ben je toch actief bezig met preventie van een delict?
|
Jij moet zelf niet ACTIEF betrokken raken met de preventie van zedendelicten. Daarvoor is natuurlijk altijd nog de politie. Mensen die dat soort delicten hebben gepleegd krijgen een strafblad, maar worden ook nog gerigstreerd bij justitie zodat deze criminelen nooit voor de klas kan staan etc. Als je dat aanscherpt heb je al genoeg controle lijkt me zo.