Onderwerp: Geloven
Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2004, 16:09   #49
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
ik geef je gelijk, iets kan niet uit het niets ontstaan.
God is er altijd geweest, dat staat in de bijbel, en die vertrouw ik, ik ken de bijbel niet goed genoeg om uit te leggen hoe het komt dat God altijd al bestaan heeft, maar er staat een aantal keer in de bijbel, waar God zegt dat Hij het begin en het einde is.
dat is denk ik niet te verklaren, daar kunne wij met onze menselijke gedachten niet bij denk ik.

de aarde is er ook altijd al geweest lees (als je er zin/tijd voor hebt) maar eens genisis 1 vers 1 en 2 daar staat het en in het gedeelte daarna wordt de schepping uitgelegd

ik geloof niet in "de oerknal" (kweet niet of jij daar in gelooft) omdat ik niet geloof dat er bij een grote BOEM opeens allerlei dingetjes zijn, en dan zou de evolutie nu ook nog zichtbaar moeten zijn, en dat is niet zo...
Het zijn juist dit soort dingen waarom ik al helemaal niet geloof. het is gewoon bewezen dat de aarde zoveel jaar geleden ontstaan is daarbij de de bijbel dus rechtstreeks tegen spreekt. En dan geloof ik toch eerder de wetenschap dan een boek van een paar duizend jaar oud.

Overigens is er wel degelijk nog steeds spraken van evolutie, maar dat een dusdanig langzaam process dat het niet opvalt.