Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
PS loeloe naar de toekomst kijken..
ik zie het niet echt rooskleurig in als het percentage moslims toeneemt en toeneemt in Nederland.. Nederland is een land van christelijke normen en waarden en geen land van eerwraak en homohaat.
|
Ook ff mijn toekomst

.
Ik zie de islamitische bevolking helemaal niet als probleem in Nederland. Over 10 - 20 jaar dan kunnen alle islamieten gewoon perfect Nederland, want de generatie die van dezelfde leeftijd is als ik kunnen allemaal al goed Nederlands en ook hun kinderen zullen dan ook Nederlands kunnen. Het gebruik van de Nederlandse taal is belangrijk voor het overnemen van de cultuur en ook het overnemen van de cultuur is een kwestie van tijd. Ik zag laatst bij de dokter eerst 3 turkse vrouwen die op een afstandje met elkaar Turks gingen praten. Daarbij voelde ik me ongemakkelijk, maar ik begreep dat de oudere Turkse vrouw geen Nederlands en dat het waarschijnlijk ook te laat is om dat nog te leren. Voor deze vrouw moet dat denk ik ook frustrerend zijn, want contact met de Nederlandse bevolking zit er voor haar dan ook nauwelijks in. Leren van onze cultuur is dan ook zeer lastig. Daarna kwam er een Turkse vrouw (ik denk in de twintig) die er volkomen westers uit zag en een dochtertje had die ook westers aangekleed was. Tegen het kind sprak ze constant Nederlands. Ik zag dat ze de Nederlandse cultuur al voor een deel had opgepikt. Vervolgens stond ik op voor een oudere mevrouw en stond er ook een Turkse jongeman te wachten. Toen er weer een plaats vrij kwam om te zitten wenkte ik de jongen om te gaan zitten, maar accepteerde dit niet en leet blijken dat hij vond dat IK moest gaan zitten. Ik had opeens niet meer het gevoel dat het een allochtoon was, maar gewoon een Nederlander met een andere achtergrond.
Ik heb er geen moeite mee als mensen hoofddoekjes dragen, ondergoed aanhouden onder de douche (na het sporten) enz. Als zij zich gezien hun geloofsovertuiging goed bij voelen moeten ze dat doen. Het is belangrijk dat ze normaal kunnen functioneren binnen de Nederlandse samenleving en ik kan niet inzien wat dit soort dingen daaraan onder doen. Het is voor mij duidelijk dat het een kwestie van tijd is voordat alle turken en marrokanen niet meer opvallen als allochtone bevolking. Ze zijn destijds dusdanig massaal hierheen gekomen dat het nu opvalt dat het allochtonen zijn. Bij allochtonen die in hun uppie komen en zich dus wel direct MOETEN aanpassen zijn de "problemen" veel minder ernstig. Zij beheersen binnen de kortste keren de Nederlandse taal en leren steeds meer bij van de Nederlandse cultuur. De arbeiders van destijds waren in eerste instantie niet van plan terug te gaan. Ze beheerste daarom ook de Nederlandse taal niet en daarom had ook de jeugd er moeite mee. Het zal zijn tijd nodig hebben om deze misvatting van zowel deze arbeiders als de overheid te herstellen.
Laat ons nou geen oogkleppen op hebben en zowel proberen te leren van hun cultuur als wel zij van onze!