Enkele bericht bekijken
Oud 3 November 2004, 15:51   #54
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Unhappy

Update 15:59
De maker van de foto is de 27-jarige Amsterdammer Aron Boskma. Hij maakte de foto met zijn mobiele telefoon zonder te weten dat het Theo van Gogh was; Dat las hij pas thuis op teletekst. Boskma nam het plaatje om zijn ooggetuigeverslag tegen zijn vrienden kracht te kunnen bijzetten. ''Ik was bang dat ze me anders niet zou geloven''

Zijn verhaal: ''Ik zat in mijn auto in de Linnaeusstraat te wachten voor het stoplicht, toen ik opeens pistoolschoten hoorde. Even later kwam een man over het fietspad aanstrompelen. Hij liep een fietsster omver, ging voor mijn bumper langs en stak de weg over. Aan zijn houding kon je zien dat deze man de dood op zijn hielen had. Ik zag op dat moment nog niet dat het om Theo van Gogh ging en dat hij al een gapende snijwond in zijn hals had''

Hij vervolgt: ''Meteen daarop rende er een man voor mijn auto langs naar de overkant, achter hem aan. Op de stoep had hij hem te pakken. Met twee gestrekte armen probeerde Van Gogh zijn belager af te weren. Op dat moment stak de man hem een Rambo-mes in de hartstreek.''
Volgens Boskma was het een enorm mes, met een lemmet van circa 30 centimeter. ''Onmiddellijk daarna plantte hij ook het tweede steekwapen, een gekarteld soort koksmes, in het lichaam. Van Gogh zakte in elkaar. Ik besefte niet goed wat ik zag. Ik vond het merkwaardig dat de dader de messen direct losliet en ze niet uit het lichaam trok. Het was een beestachtige afslachting. Van Gogh is als een stier in de arena afgemaakt.''
Headliner is offline   Met citaat antwoorden