Enkele bericht bekijken
Oud 8 November 2004, 10:57   #143
Fallen_Engeltje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik ben het anders wel volkomen met die Remco Campert eens. Het is toch belachelijk dat zijn crematie live op televisie wordt uitgezonden? Wat voegt het toe? Laat staan dat Theo van Gogh een held is! Ik vond Theo van Gogh een walgelijke vent en dat vind ik nog steeds. Het maakt hem echt niet meer mens voor mij, omdat hij om zijn mening is vermoord. De reden waarom hij vermoord heeft maakt mij ongerust en doet mij veel. Dat had nooit mogen gebeuren. De discussie die nu ontstaat is echter veel belangrijker. Gaan we werken aan een beter Nederland, waar bepaalde toleranties misschien wel ingeperkt moeten worden en de verschillende bevolkingsgroepen dichter bij elkaar komen te staan of gaan we nu nog meer tegen elkaar aan schoppen en nog meer problemen uitlokken? Laten we het zo komen dat van kwaad tot erger wordt.
oke dus omdat jij theo van gogh een wagelijke vent vond/vind, mag hij niet als held de geschiedenis in gaan, lekker kortzichtig, want met jou 1000 andere, maar tegen jou net zo goed 1000 anderen, dus zeur niet zo, wat maakt het nou weer uit of die crematie live uit gezonden mag worden???? Dat boeit toch helemaal niet??? Maar waarschijnlijk is dat ook niet echt de essentie van je post maar toch.
Maar ik ben toch wel van mening dat het te laat is om op een zachtaarige manier aan een beter Nederland te gaan werken, dat gaat nu niet meer. Ik ben best bereid om mn mond dicht te houden en normaal te doen tegen mensen uit andere culturen maar er zijn op dit moment teveel mensen die het niet meer pikken, en op dit moment hebben de buitenlanders het gewoon in de ogen van heel veel mensen gedaan.
Ik zie het zo: Voordat Nederland opnieuw kan beginnen (wat dus nu gewoon nodig is willen we Nederland weer het vredige landje laten worden) moet eerst de bom barsten, dan pas kun je van het begin af aan opnieuw beginnen. Maar wie zegt dat we ooit nog een beter Nederland krijgen, misschen is het daar nu wel te laat voor, en dat vind ik nog het meest beangstigende van allemaal.
  Met citaat antwoorden