Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
ik denk idd dat je je in die nederlandse buurt meer op je gemak voelt, maar dat komt omdat je bij de nederlandse buurt meer bekende dingen ziet en dat je je bij die andere buurt onveiliger voelt zit denk ik grotendeels tussen de oren.....
|
volgens mij bedoel hij wat anders. als je in een 'allochtoonse buurt' loopt, en je ziet wat marokkanen op een bankje zitten die tegen elkaar marokkaans praten, worden de meeste nederlanders al bang. waarom weet ik niet, ik zelf vind het fijner om langs zulke marokkanen te lopen dan een stel nederlanders die me fucked up aankijken omdat ik een kleurige huidskleur heb. ik heb trouwens nog nooit een nederlandse of allochtoonse buurt gezien in amsterdam maar ok ik snap wat hij bedoeld.
toen fortuyn vermoord werd, hielden me vrienden (grotensdeels moslim) hun hart vast dat het geen moslim hem niet vermoord had. je kan bijna zeggen dat het een geluk was dat het een nederland was. een dag na de moord kon je wel zien waarom ze zo bang waren tijdens de moord op Pim, want ik merkte overal dat ze (de moslims met wie ik omga) gevreesd werden/worden. maar soms denken mensen ook gewoon niet dat er normale moslims bestaan. beetje hetzelfde dat veel meisjes denken dat jongens alleen maar willen neuken