geloven is een van de belangrijkste dingen in het leven denk ik... ik beweer niet dat ik elke dag zit te bidden, of dat ik in een god geloof die alles hier geschapen heeft!! ik geloof wel, dat het na ons leven hier niet afgelopen is, dat er iets zoals een hemel is, en dat alles ooit beter zal worden voor de mensen!
voor veel mensen is geloof echt een houvast, en zonder dat zijn ze weinig of niets waar...
wij hebben met onze klas (menswetenschappen), een project gehad rond geestelijke gezondheidszorg, en we hebben in de loop van dat project een gesprek gehad met een man die lijdt aan schizofrenie (voor degene die niet weten wat het is: zoek het op!! en nota bene: het is niet de 'gespleten persoonlijkheid' zoals vele mensen denken), hij heeft heel veel van zijn ervaringen met ons gedeeld, en heeft ook verschillende keren zijn geloof aangehaald!! daarna kwam de vraag van een van mijn klasgenoten van: denk je, of hoop je, dat er na dit leven op aarde nog iets bestaat, waar je verder kan leven zonder je ziekte, als een normaal mens..
hij was daar dus absoluut van overtuigd, je merkte het echt heel hard dat dat zijn grootste houvast in zijn leven was, en dat hij zonder die gedachte compleet zou wegzakken, daarna heeft hij ook nog de mooie, maar toch choquerende uitspraak gedaan: zot zijn doet wel zeer!!
dit maar om aan te tonen dat geloof belangrijk is, geloof in iets, geloof om je aan vast te houden in moeilijke tijden!
x.
|