Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kom op, Arthur, dit is niet het eerste voorbeeld waar het Nederlandse volk via een stemming aangeeft dat men niet zo heel verstandig is..
Bij de eerste verkiezing stemt men massaal LPF, puur en alleen vanwege het vreemdelingenbeleid, en de verkiezing erna is ineens het kontje van Wouter Bos helemaal hot.. Ik zeg ook niet dat iedereen dom is, maar ik kan me voorstellen dat men in het buitenland wel eens haar twijfels zal hebben..
|
Het is zowieso een domme uitverkiezing en dat grote groepen op de LPF en Pim Fortuyn als grootste Nederlander stemmen is in mijn ogen ook niet echt intelligent. Maar om daar een hele natie op af te rekenen? Dat Wouter Bos nou puur en alleen veel stemmen kreeg vanwege zijn kontje lijkt me niet maar feit is inderdaad wel dat veel mensen opportunistisch participeren in de politiek en veel bij de waan van de dag en op personen stemmen. Maar dat is niet alleen iets van Nederland denk ik. In Duitsland en Engeland werden weliswaar resp. Adenauer en Churchill gekozen, maar zou de gemiddelde Duitser of Brit nou echt zoveel slimmer zijn? Of zou het te maken hebben met de ontwikkelingen in dit land momenteel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Lijkt me duidelijk dat van leeuwenhoek 1000x belangrijker is dan wie dan ook in de top 10
|
Ja maar snap je mijn punt? Het slaat toch nergens op om een wetenschapper boven een stichter van de Republiek of een baanbrekend filosoof boven een militaire held? Ze hebben allen hun enorme bijdrage aan Nederland en haar karakter gehad maar in verschillende gebieden..