Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Het is zowieso een domme uitverkiezing en dat grote groepen op de LPF en Pim Fortuyn als grootste Nederlander stemmen is in mijn ogen ook niet echt intelligent. Maar om daar een hele natie op af te rekenen? Dat Wouter Bos nou puur en alleen veel stemmen kreeg vanwege zijn kontje lijkt me niet maar feit is inderdaad wel dat veel mensen opportunistisch participeren in de politiek en veel bij de waan van de dag en op personen stemmen. Maar dat is niet alleen iets van Nederland denk ik. In Duitsland en Engeland werden weliswaar resp. Adenauer en Churchill gekozen, maar zou de gemiddelde Duitser of Brit nou echt zoveel slimmer zijn? Of zou het te maken hebben met de ontwikkelingen in dit land momenteel?
|
Alsof het in Duitsland zoveel lekkerder gaat, of in Engeland! In Duitsland zijn zelden zoveel problemen geweest, het land heeft te maken met een verdeeldheid tussen West en de voormalige DDR waar ze in België nog een puntje aan kunnen zuigen.
In Engeland is de verdeeldheid groter dan ooit nadat de regering de oorlog in Irak steunde. In dat kader bezien leven wij nog in een vrij rustig politiek klimaat, en wordt alle drukte wat overdreven. Maar de macht van de media speelt in Nederland een nog grotere rol dan waar dan waar dan ook. Mensen vertrouwen blind op de hen geboden informatie op TV of op internet. En wanneer daar dus door één of andere kale nicht (als hij grof mag zijn, mag bart dat ook

) vanalles en nogwat roept over wat er wel niet mis is, dan geloofd half Nederland dat, en loopt masaal als een kip zonder kop achter hem aan.
Vervolgens stemt men op een dode, maakt zijn partij er een rommeltje van, en verkoopt Wouter Bos, een knappe kerel, hetzelfde programma van Ad Melkert wat slimmer (datzelfde programma waar men eerder de vloer mee aanveegde), en verdubbelt hij het aantal zetels.
En zo kan ik helaas oneindig lang doorgaan. Er zijn inderdaad zat verstandige mensen in Nederland, maar het overgrote merendeel is helaas te labiel voor woorden, en leeft voortdurend met de waan van de dag, en is daarnaast ook nog eens makkelijk te beïnvloeden. Dat baart het meest zorgen..